Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uvođenje engleskoga kao jezika visokoškolske nastave na fakultet u Hrvatskoj: percipirani izazovi i predložene mjere (CROSBI ID 720653)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Drljača Margić, Branka ; Tulić, Ivana Uvođenje engleskoga kao jezika visokoškolske nastave na fakultet u Hrvatskoj: percipirani izazovi i predložene mjere // Language in research and teaching (Knjižica sažetaka) / Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija (ur.). Rijeka: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2016. str. 23-23

Podaci o odgovornosti

Drljača Margić, Branka ; Tulić, Ivana

hrvatski

Uvođenje engleskoga kao jezika visokoškolske nastave na fakultet u Hrvatskoj: percipirani izazovi i predložene mjere

Kao odgovor na integraciju visokoga školstva i njegovu orijentaciju prema tržištu, europska sveučilišta prolaze dinamičnu tranziciju od obrazovanja na nacionalnome jeziku do obrazovanja na engleskome, kao zajedničkome jeziku akademije (Dimova i dr. 2015 ; Doiz i dr. 2013). Iako Hrvatska zaostaje za europskim trendovima, ulažu se napori u internacionalizaciju visokoga školstva a visokoškolske institucije uvode engleski kao jezik visokoškolske nastave (EJVIN) kako bi uskladile poučavanje/učenje s internacionalnim tendencijama. Cilj je ove studije ispitati stavove nastavnika prema EJVIN-u u smislu njegovih prednosti, izazova i implikacija, kao i potrebnih preduvjeta za njegovu kvalitetnu implementaciju. Uzorak ispitanika sastojao se od 89 nastavnika Medicinskoga fakulteta u Rijeci (MEDRI-ja), koji trenutno planira implementaciju EJVIN-a. Kao metode prikupljanja podataka poslužila su dva upitnika i 15 individualnih polustrukturiranih intervjua. Rezultati pokazuju da većina ispitanika (74 %) na uvođenje EJVIN-a na MEDRI gleda kao na inovaciju koja dovodi do razvoja engleskih jezičnih vještina, veće internacionalne vidljivosti i mobilnosti te profesionalnoga napredovanja. Ispitanici, međutim, upozoravaju da ne treba žuriti s uvođenjem EJVIN-a i izražavaju zabrinutost oko jezičnih kompetencija studenata i nastavnika te opterećenosti nastavnika. Da bi se na izazove odgovorilo, ispitanici očekuju da se ispuni nekoliko ključnih preduvjeta: provjera jezičnih kompetencija, jezična potpora, modifikacija norme i novčani poticaji. Zanimljivo je da polovica ispitanika ne smatra da bi nedovoljno razvijene jezične kompetencije nastavnika ugrozile prijenos akademskoga znanja i ostvarivanje ishoda učenja. Drže, međutim, da bi trpjela kvaliteta interakcije na nastavi. Otkrivajući percepcije, brige i potrebe nastavnika, ova studija nudi lokalni odgovor na globalni fenomen te doprinosi komparativnoj analizi EJVIN-a u različitim visokoškolskim kontekstima.

EJVIN ; nastavnici ; stavovi ; preduvjeti

nije evidentirano

engleski

Introducing English-medium instruction at a Croatian faculty: Perceived challenges and suggested measures

nije evidentirano

EMI ; teachers ; attitudes ; prerequisites

nije evidentirano

Podaci o prilogu

23-23.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija

Rijeka: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)

978-953-7963-45-3

Podaci o skupu

Language in Research and Teaching: 30th International Conference of the Croatian Applied Linguistics Society

predavanje

12.05.2016-14.05.2016

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija