Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Što učiniti kada je opis nedostatan? (Korpusna istraživanja i poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika) (CROSBI ID 720466)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija

Cvikić, Lidija Što učiniti kada je opis nedostatan? (Korpusna istraživanja i poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika) // Stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika. Opis kao temelj poučavanja. Zagreb, Hrvatska, 08.07.2022-09.07.2022

Podaci o odgovornosti

Cvikić, Lidija

hrvatski

Što učiniti kada je opis nedostatan? (Korpusna istraživanja i poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika)

Sustavan, iscrpan i jezičnoj proizvodnji usmjeren lingvistički opis hrvatskoga temelj je njegova poučavanja kao inoga jezika. Premda je u posljednjih dvadeset godina učinjen znatan pomak u tome području te su, između ostaloga, objavljene i gramatike hrvatskoga namijenjene upravo neizvornim govornicima (Grubišić 1998, Jelaska 2015, Matovac 2022), još smo uvijek daleko od njegova iscrpna opisa, što se kao poseban izazov očituje upravo u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika. U ovome se radu razmatra primjena metoda i rezultata istraživanja korpusne lingvistike u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika. Polazi se od stava Römer (2008) da se u poučavanju jezika korpusi mogu rabiti izravno i neizravno. Izravni se pristup odnosi na služenje korpusom kao nastavim materijalom u neposrednoj nastavi, dok je neizravni pristup usmjeren na uporabu rezultata korpusnih istraživanja radi izrade silaba i udžbenika. Mogućnosti neizravne uporabe korpusa u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika oprimjerit će se rezultatima provedenih korpusnih istraživanja hrvatskoga jezika (npr. Dobravac i Cvikić 2021, Cvikić i Cvitanušić 2021, Cvikić i Ordulj 2021, Cvikić i Trtanj 2022). Mogućnosti izravne uporabe korpusa pokazat će se na primjeru nastavnih aktivnosti koje je moguće provesti uporabom korpusnoga alata Sketch Engine.

korpusna lingvistika, poučavanje, hrvatski kao ini jezik

nije evidentirano

engleski

What to do when language description is insufficient? (Corpus research and teaching of Croatian as L29

nije evidentirano

Corpus linguistics, teaching, Croatian as L2

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika. Opis kao temelj poučavanja.

predavanje

08.07.2022-09.07.2022

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija