Didaktički izazovi komunikacije putem aplikacije WhatsApp: studentska percepcija o (ne)promjenama jezičnog izražavanja (CROSBI ID 720416)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Müller, Mirela ; Višić, Maroje
hrvatski
Didaktički izazovi komunikacije putem aplikacije WhatsApp: studentska percepcija o (ne)promjenama jezičnog izražavanja
Razvoj i širenje novih komunikacijskih tehnologija zahtijeva daljnja istraživanja o utjecaju inovacija na jezično izražavanje u pismenom i usmenom kontekstu. Društvene mreže koji s jedne strane obogaćuju komunikaciju s druge strane se postavlja pitanje kako online komunikacija uz pomoću digitalnih alata poput Messenger i WhutsAppa utječe na promjene u jezičnom kontekstu ali i na društvene odnose? S obzirom da na društvenim mrežama fokus nije na sadržaju već na samoj poruci, mnoga znanstvena istraživanja implicite ukazuju na opasnost od površnog načina komuniciranja koji mogu narušiti kulturu jezičnog izražavanja i interpersonalnu komunikaciju. Korištenje slikovnih smajlića ili tzv. emoji u online komunikaciji koji zamijenjuju opis osjećaja na neki način su postali stil i navika suvremene komunikacije. Umjesto klasičnih interpunkcijskih znakova, postoji veliki izbor znakova koji omogućuju uspješnu digitalnu komunikaciju ali mnogi stručnjavi vide problematiku u tome da komuniciranje putem slikovnih smajlića može dovesti do negativnih promjena jezičnog izražavanja. Upravo iz toga, rad polazi od hipoteze da se korištenjem digitalnog alata WhutsApp-a mijenjaju navike i načini komunikacije a koja (ne) utječe na promjene u pismenom i usmenom izražavanju te i da postoji statistička značajna razlika među ispitanika s obzirom na smjer studija. U istraživanju je korišten online anketni upitnik koje se provodio u vremenskom periodu od 20 svibnja do kraja lipnja 2021/2022. godine. Sudionici u istraživanju su studenti prediplomskog studija humanističkog smjera Odsjeka za njemački jezik i književnost u Splitu i studenti prediplomskog društvenog smjera Sveučilišta Libertas-a, smjera Međunarodni odnosi i Međunarodno poslovanje. Rad nastoji dati odgovor na problem istraživanja kao i osvijestiti didaktičke izazove WhutsApp komunikacije.
didaktički izazovi, WhatsApp komunikacija, jezično izražavanje, društveni odnos
nije evidentirano
engleski
Didactic challenges of communication through the Whatsapp application: student perception of (non)changes in language expression
nije evidentirano
didactic challenges, WhatsApp communication, language expression, social relationship
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Međunarodni znanstveno-stručni skup 2. Jagićevi dani: komunikologija, filologija, metodika
predavanje
05.07.2022-06.07.2022
Varaždin, Hrvatska