Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kreativni oblici motivacije u nastavi materinskoga i stranoga jezika (CROSBI ID 720286)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | međunarodna recenzija

Aladrović Slovaček, Katarina ; Knežević, Željka ; Rimac Jurinović, Maša Kreativni oblici motivacije u nastavi materinskoga i stranoga jezika // 2. Jagićevi dani: komunikologija, filologija, metodika Varaždin, Hrvatska, 05.07.2022-06.07.2022

Podaci o odgovornosti

Aladrović Slovaček, Katarina ; Knežević, Željka ; Rimac Jurinović, Maša

hrvatski

Kreativni oblici motivacije u nastavi materinskoga i stranoga jezika

U procesu učenja i poučavanja općenito pa tako i u nastavi jezika izrazito važnu ulogu ima motivacija (Vizek-Vidović i sur., 2010). S obzirom na to da je jezik apstraktan sustav znakova te obiluje brojnim gramatičkim i pravopisnim pravilima koje učenici moraju usvojiti, a što učenicima često predstavlja poteškoću koja nerijetko rezultira nerazumijevanjem sadržaja i lošom ocjenom, a posljedično i negativnim stavom prema nastavnome sadržaju i samome predmetu, važno je da se učitelji u svojoj nastavi koriste što raznovrsnijim oblicima motivacije. U procesima poučavanja jezičnih znanja i vještina u materinskom i stranom jeziku nužno je stoga rabiti aktivnosti koje su raznolike, kreativne, poticajne, primjerene učeničkoj dobi i učenikovim interesima. U tom kontekstu se u jezičnom obrazovanju kao izrazito povoljni oblici motivacije ističu jezične igre i dramske tehnike (Aladrović Slovaček i Rimac Jurinović, 2021). Cilj ovog rada bio je ispitati u kojoj mjeri učitelji hrvatskoga i njemačkoga jezika u svojoj nastavi rabe jezične igre i dramske tehnike kao kreativne oblike motivacije. U istraživanju je sudjelovalo 100 učitelja iz cijele Republike Hrvatske te su rezultati uspoređeni s obzirom na godine njihova radnoga staža, stav prema poslu, te predmet i oblik nastave u kojoj rade (razredna, predmetna). Rezultati su potvrdili kako kreativnije oblike motivacije rabe učitelji s manje godina radnoga staža te učitelji koji imaju pozitivan stav prema svome poslu, dok značajna razlika s obzirom na oblik nastave u kojoj učitelji rade nije utvrđena.

dramske tehnike, jezične igre, motivacija, nastava hrvatskoga jezika, nastava njemačkoga jezika, učenje

nije evidentirano

engleski

Creative forms of motivation in mother and foreign language teaching

nije evidentirano

drama techniques, language play, motivation, Croatian language classes, German language classes, learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

2. Jagićevi dani: komunikologija, filologija, metodika

predavanje

05.07.2022-06.07.2022

Varaždin, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano