Stavovi studenata o upotrebi tehnike parnog čitanja u nastavi stranog jezika (CROSBI ID 720271)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Müller, Mirela ; Ugrina, Silvija ; Kovač, Mirjana Matea
hrvatski
Stavovi studenata o upotrebi tehnike parnog čitanja u nastavi stranog jezika
Recentna znanstvena istraživanja implicite ukazuju na činjenicu da je čitanje vrlo važna komponenta učenja i po(d)učavanja stranih jezika, čiji dugoročni cilj treba biti osposobljavanje studenata za samostalno čitanje kako bi na taj način mogli poboljšati rarzumijevanje čitanog teksta na stranom jeziku. Rad polazi od afirmativne hipoteze da parno čitanje i/ili paired reading tehnika može dati odgovor na pitanje kako poboljšati studentsku vještinu čitanja s ciljem razvoja strategija tečnosti izgovora ali i usvajanja vokabulara stranog jezika. Kada se koriste partneri u čitanju tečniji čitatelji mogu se upariti s manje tečnim čitateljima ili se studenti koji čitaju na istoj razini mogu upariti da ponovno pročitaju tekst ili poezijsku pjesmu koju su već pročitali i na taj način razvijati vještine ne samo usvajanja leksika na stranom jeziku nego i poboljšati govornu fluentnost. Hi-kvadrat test pokazuje značajnu razliku između procjene korištenja metodičke tehnike parnog čitanja za kolegije jezičnog i književnog sadržaja (χ2=12, 96 ; p=0, 01 ; p<.01). Studenti smatraju da tehnika parnog čitanja može pomoći u usvajanju njemačkog jezika kao stranog jezika u razvijanju strategija izgovora tečnosti (govorne fluentnosti) (32%) te u usvajanju vokabulara (9%). Ipak, 58% sudionika istraživanja smatra da tehnika pomaže u obje stavke. 43% studenata smatra da je tehnika parnog čitanja pomogla u dosadašnjem usvajanju njemačkog jezika kao stranog i to u razvoju izgovora tečnosti.
visokoškolska nastava, parno čitanje, govorna fuentnost, njemački kao strani jezik, ospsobljavanje, književni i jezični predmeti
nije evidentirano
engleski
Students' attitudes about the use of paired reading technique in foreign language teaching
nije evidentirano
higher education teaching, paired reading, spoken fluency, German as a foreign language, training, literature and language subjects
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Međunarodni znanstveno-stručni skup 2. Jagićevi dani: komunikologija, filologija, metodika
predavanje
05.07.2022-06.07.2022
Varaždin, Hrvatska