Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

PRILIKE ZA UPORABU INFORMACIJSKO–KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE U DODATNOJ NASTAVI MATEMATIKE (CROSBI ID 450381)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kovačević, Marta PRILIKE ZA UPORABU INFORMACIJSKO–KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE U DODATNOJ NASTAVI MATEMATIKE / Juričić Devčić, Marija (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2022

Podaci o odgovornosti

Kovačević, Marta

Juričić Devčić, Marija

hrvatski

PRILIKE ZA UPORABU INFORMACIJSKO–KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE U DODATNOJ NASTAVI MATEMATIKE

Nema dvojbe o tome da je danas informacijsko- komunikacijska tehnologija (IKT) dio čovjekove svakodnevice te da je bez nje teško zamisliti suvremeni život. Sve se češće tehnologijom koriste i djeca, stoga je od velike važnosti omogućiti učenicima od najranije dobi prikladno obrazovanje koje će im omogućiti razvoj digitalne kompetencije. Matematika je jedno od područja u koje je lako uključiti IKT, a u dodatnoj nastavi mogućnosti učitelja još su veće jer ima priliku raditi s manjim brojem učenika. Danas postoji velik broj matematičkih aplikacija i programa, a u kombinaciji s alatima za izradu kvizova i drugim softverskim uslugama, dodatna nastava matematike u nižim razredima osnovne škole postaje kreativno okružje za učenike koji ju pohađaju. Oni će zahvaljujući tehnologiji biti visokomotivirani te će uz primjereno vodstvo učitelja imati priliku učiti pomoću raznovrsnih nastavnih metoda i sredstava. Daroviti ili samo vrlo zainteresirani, učenici IKT mogu upotrebljavati u svojem tempu i na način koji najbolje odgovara njihovim sposobnostima. Anketno istraživanje provedeno nad učiteljima razredne nastave u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji pokazuje da učitelji rado upotrebljavaju IKT u svojoj nastavi. Prilike za uporabu IKT u dodatnoj nastavi matematike još su dijelom neiskorištene. Matematički programi i aplikacije u većini slučajeva još se ne upotrebljavaju, no interes učitelja svakako postoji. Istraživanjem se, osim određivanja navika korištenja IKT u nastavi, nastojalo upoznati učitelje s nekim programima i alatima za matematiku, kao što je GeoGebra, te potaknuti ih na uključivanje različitih oblika IKT u nastavu, osobito u dodatnu nastavu matematike. Učitelji se susreću s preprekama kao što su nedostatak uređaja i stabilne internetske veze, a kod dijela učitelja problem je i nedovoljna educiranost za primjenu IKT u nastavi. Ipak, sve je više učitelja svjesno sve veće dostupnosti digitalnih sadržaja te ih učestalije i upotrebljavaju, a pojedini uspješno kreiraju i vlastite sadržaje.

informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), obrazovanje, matematika, dodatna nastava matematike, darovitost

nije evidentirano

engleski

Opportunities for the Use of Information and Communication Technology in Teaching Advanced Mathematics

nije evidentirano

information and communication technology (ICT), education, mathematics, advanced mathematics, giftedness

nije evidentirano

Podaci o izdanju

67

28.06.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Matematika, Obrazovne znanosti