PRILIKE ZA UPORABU INFORMACIJSKO–KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE U DODATNOJ NASTAVI MATEMATIKE (CROSBI ID 450381)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kovačević, Marta
Juričić Devčić, Marija
hrvatski
PRILIKE ZA UPORABU INFORMACIJSKO–KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE U DODATNOJ NASTAVI MATEMATIKE
Nema dvojbe o tome da je danas informacijsko- komunikacijska tehnologija (IKT) dio čovjekove svakodnevice te da je bez nje teško zamisliti suvremeni život. Sve se češće tehnologijom koriste i djeca, stoga je od velike važnosti omogućiti učenicima od najranije dobi prikladno obrazovanje koje će im omogućiti razvoj digitalne kompetencije. Matematika je jedno od područja u koje je lako uključiti IKT, a u dodatnoj nastavi mogućnosti učitelja još su veće jer ima priliku raditi s manjim brojem učenika. Danas postoji velik broj matematičkih aplikacija i programa, a u kombinaciji s alatima za izradu kvizova i drugim softverskim uslugama, dodatna nastava matematike u nižim razredima osnovne škole postaje kreativno okružje za učenike koji ju pohađaju. Oni će zahvaljujući tehnologiji biti visokomotivirani te će uz primjereno vodstvo učitelja imati priliku učiti pomoću raznovrsnih nastavnih metoda i sredstava. Daroviti ili samo vrlo zainteresirani, učenici IKT mogu upotrebljavati u svojem tempu i na način koji najbolje odgovara njihovim sposobnostima. Anketno istraživanje provedeno nad učiteljima razredne nastave u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji pokazuje da učitelji rado upotrebljavaju IKT u svojoj nastavi. Prilike za uporabu IKT u dodatnoj nastavi matematike još su dijelom neiskorištene. Matematički programi i aplikacije u većini slučajeva još se ne upotrebljavaju, no interes učitelja svakako postoji. Istraživanjem se, osim određivanja navika korištenja IKT u nastavi, nastojalo upoznati učitelje s nekim programima i alatima za matematiku, kao što je GeoGebra, te potaknuti ih na uključivanje različitih oblika IKT u nastavu, osobito u dodatnu nastavu matematike. Učitelji se susreću s preprekama kao što su nedostatak uređaja i stabilne internetske veze, a kod dijela učitelja problem je i nedovoljna educiranost za primjenu IKT u nastavi. Ipak, sve je više učitelja svjesno sve veće dostupnosti digitalnih sadržaja te ih učestalije i upotrebljavaju, a pojedini uspješno kreiraju i vlastite sadržaje.
informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), obrazovanje, matematika, dodatna nastava matematike, darovitost
nije evidentirano
engleski
Opportunities for the Use of Information and Communication Technology in Teaching Advanced Mathematics
nije evidentirano
information and communication technology (ICT), education, mathematics, advanced mathematics, giftedness
nije evidentirano
Podaci o izdanju
67
28.06.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb