Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Građenje raspoloženja filmom kao postupak poetizacije (CROSBI ID 311657)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Turković, Hrvoje Građenje raspoloženja filmom kao postupak poetizacije // Filozofska istraživanja, 40 (2020), 3; 516-540. doi: 10.21464/fi40305

Podaci o odgovornosti

Turković, Hrvoje

hrvatski

Građenje raspoloženja filmom kao postupak poetizacije

Visokoumjetnička dostignuća u dugotrajnoj tradiciji zapadnjačke estetičke misli vezuju se uz postizanje poetičnosti, a ova uz pobuđivanje osjećaja, pa se i u filmskoj tradiciji poetičnost uspostavljala kao ideal paradigmatski umjetničkog dostignuća filma. No, među različitim tipovima osjećaja kojima raspolaže čovjek, poetska djela ciljaju u pravilu na pobuđivanje nekog općeg raspoloženja, a ne neke izričite emocije. U radu se prvo daje pregled razlika između emocija i raspoloženja, potom se na primjeru uvodne scene u filmu Građanin Kane demonstrira kojim se različitim sredstvima u opisno orijentiranoj uvodnoj sceni postiže određen ‘ugođaj’ (turobno raspoloženje). Pitanje je, međutim, kako se opisanim heterogenim stilskim sredstvima može pobuditi vrlo specifično, jedinstveno, holističko raspoloženje. Odgovor je, ukratko, u tome da jednako kao što raspoloženja utječu na selektivan odnos prema okolini, birajući u njoj za percepciju one aspekte koji su sukladni, kongruentni s osnovnim karakteristikama određenog raspoloženja, tako i filmski stvaratelji biraju onaj repertoar stilskih značajki danoga filma što je kongruentan s ciljanim raspoloženjima kako bi ih pobudili u gledatelja koji prepušteno gleda film.

poetičnost, poetizacija filmskog izlaganja, emocija, raspoloženje

nije evidentirano

engleski

Construction of Moods by Film as Method of Poetization

nije evidentirano

poetic ideal, emotions, moods, stylistic means, poetization of film discourse

nije evidentirano

Podaci o izdanju

40 (3)

2020.

516-540

objavljeno

0351-4706

1848-2309

10.21464/fi40305

Povezanost rada

Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika), Filozofija, Psihologija, Znanost o umjetnosti

Poveznice
Indeksiranost