Aktivno smanjenje buke u kabini lakog zrakoplova višekanalnom koherentnom metodom (CROSBI ID 450286)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Miljković, Dubravko
Mladen Maletić
hrvatski
Aktivno smanjenje buke u kabini lakog zrakoplova višekanalnom koherentnom metodom
U disertaciji je razvijen višekanalni sustav za aktivno smanjenje buke u lakom zrakoplovu. Osnovni sustav se temelji na koherentnom usrednjavanju rezidualnog signala greške kojim se protufazno pogoni sekundarni izvor. Naprednije verzije ovog sustava koriste a-priori informaciju o valnom obliku buke te postupak adaptacije već započinje od pretpostavljenog valnog oblika (sinusoidalnog valnog oblika prikladne amplitude, faze i frekvencije ili čak samog niskim propustom filtriranog signala buke). Nakon ispitivanja svojstava jednokanalnog sustava, sustav je proširen na višekanalni sustav tipa SIMO (Single Input Multiple Output), pri čemu se koristi isti taho/referentni signal koji se uz adekvatna kašnjenja (zbog akustičke propagacije signala buke u kabini) raspoređuje na osam jednokanalnih sustava povezanih višestrukim kombinacijama elemenata pojačanje-kašnjenje za smanjenje međusobnih preslušavanja kanala. Time se ostvaruje osmerokanalni sustav koji u kabini lakog zrakoplova četverosjeda proizvodi osam zona tišine na pozicijama ušiju pilota i putnika. Cjelokupni sustav je ispitan u raznim režimima leta uz pomoć signala sa simulatora leta (PC-ATD). Ostvareno smanjenje buke potom je provjereno dodatnom simulacijom koja je uzimala u obzir i izmjerene akustičke karakteristike stvarne kabine zrakoplova (impulsni odzivi).
aktivno smanjenje buke, koherento usrednjavanje, višekanalni sustav
nije evidentirano
engleski
Active noise reduction in the cabin of a light aircraft using multichannel coherent method
nije evidentirano
active noise control, coherent averaging, multichannel system
nije evidentirano
Podaci o izdanju
252
21.12.2006.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Zagreb