Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Što čitaju algoritmi? Etička pitanja u odnosima s javnošću (CROSBI ID 719798)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

KOLIĆ STANIĆ, Matilda ; PEJIĆ BACH, Mirjana Što čitaju algoritmi? Etička pitanja u odnosima s javnošću // Čitatelj i čitanje u digitalno doba / Togonal, Marijana (ur.). Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 100-101

Podaci o odgovornosti

KOLIĆ STANIĆ, Matilda ; PEJIĆ BACH, Mirjana

hrvatski

Što čitaju algoritmi? Etička pitanja u odnosima s javnošću

Nalazimo se u vremenu ubrzanog razvoja digitalnih tehnologija i umjetne inteligencije. Ne čudi stoga što je primjena novih medija i umjetne inteligencije jedna od vrućih tema ne samo u javnoj raspravi nego i u akademskim krugovima. Taj ubrzani razvoj novih medija i primjena umjetne inteligencije posebno utječe na informacijske i komunikacijske znanosti, pa tako i na odnose s javnošću. Znanstvenici, praktičari i oni koji donose regulative trebaju biti svjesni pozitivnih i negativnih aspekata koje u područje odnosa s javnošću donose novi mediji i vezano uz njih stvaranje i iščitavanje velikih podataka. Računalni sustavi koji su sposobni učiti i prilagođavati se ne slijedeći izričite upute, koristeći se algoritmima za izvođenje zaključaka iz velikih podataka, primjenjuju se i u odnosima s javnošću. U uvodnom dijelu ovaj rad sažima glavne pojmove vezane uz umjetnu inteligenciju te objašnjava na koji način algoritmi prikupljaju velike podatke i što mogu iz njih iščitati. Nadalje, u središtu je rada istraživanje dosadašnje literature s obzirom na spomenuti problem. Stoga ovaj rad ima dva ključna cilja. Prvi je cilj donijeti pregled literature i kritički sagledati primjenu umjetne inteligencije u odnosima s javnošću. Drugi je cilj rada otkriti koje etičke izazove donosi primjena umjetne inteligencije u praksi odnosa s javnošću. Istraživanje je pokazalo kako se umjetna inteligencija rabi u različitim područjima odnosa s javnošću: u istraživanju ključnih javnosti, u interpretaciji osjećaja ključnih javnosti, u digitalnom marketingu, u kriznom komuniciranju te u odnosima s medijima. Istraživanje je također pokazalo kako su ključni etički problemi vezani uz primjenu umjetne inteligencije u odnosima s javnošću sljedeći: ugrožavanje prava na privatnost, dehumanizacija komunikacije i ugrožavanje povjerenja u institucije. Na kraju rad nudi etičke smjernice za stručnjake u odnosima s javnošću, posebno s obzirom na zakonsku prazninu koja postoji u tom području.

novi mediji, komunikacija, odnosi s javnošću, umjetna inteligencija

nije evidentirano

engleski

What do algorithms read? Ethical issues in public relations

nije evidentirano

new media, communication, public relations, artificial intelligence

nije evidentirano

Podaci o prilogu

100-101.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Čitatelj i čitanje u digitalno doba

Togonal, Marijana

Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište

978-95-8014-61-1

Podaci o skupu

Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Čitatelj i čitanje u digitalno doba

predavanje

11.11.2021-11.11.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti