Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odnos kompetentnosti, percipirane ozbiljnosti nasilne situacije i intervencija učitelja u slučajevima vršnjačkog nasilja (CROSBI ID 311218)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bilić, Vesna Odnos kompetentnosti, percipirane ozbiljnosti nasilne situacije i intervencija učitelja u slučajevima vršnjačkog nasilja // Metodički ogledi, 29 (2022), 1; 67-96. doi: 10.21464/mo.29.1.10

Podaci o odgovornosti

Bilić, Vesna

hrvatski

Odnos kompetentnosti, percipirane ozbiljnosti nasilne situacije i intervencija učitelja u slučajevima vršnjačkog nasilja

U novije vrijeme smatra se da učitelji imaju ključnu ulogu u suočavanju s problemom vršnjačkog nasilja, a za kvalitetne intervencije važna je njihova kompetentnost. Cilj ovog istraživanja je ispitati odnos kompetentnosti i percipirane ozbiljnosti nasilne situacije u predviđanju intervencija učitelja u slučajevima vršnjačkog nasilja. Istraživanje je provedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku (N=639) učitelja osnovnih škola u RH, prosječne dobi 43 godine (sd=10, 59). Za prikupljanje podataka, uz upitnik sociodemografskih karakteristika korištene su Vinjete te Skala samoprocjene kompetentnosti za rad učitelja na problemima vršnjačkog nasilja. Uz analizu temeljnih odrednica kompetentnosti, utvrđeno je da će učitelji koji su kompetentniji, procjenjivati nasilje ozbiljnije od svojih manje kompetentnih kolega, a oni koji nasilje percipiraju ozbiljnije češće će i intervenirati. Rezultati pokazuju da kompetentnost ima značajnu prediktivnu ulogu u predviđanju intervencija, a u tom odnosu ozbiljnost nasilja ima moderatorski efekt. Najnižu vjerojatnost intervencije imaju učitelji s niskom kompetentnosti i niskom percepcijom ozbiljnosti nasilja, a najvišu vjerojatnost intervencije imaju učitelji koji imaju visoke razine kompetentnosti i procjenjuju nasilje ozbiljnim. Uz temeljno određenje kompetentnosti, ovaj rad nudi i relevantne smjernice za edukaciju učitelja.

vršnjačko nasilje , kompetentnost ; škola ; učitelji ; prevencija ; intervencije

nije evidentirano

engleski

The relationship between competence, assessment of the severity of a violent situation and teacher intervention in cases of peer violence

nije evidentirano

peer violence , competence , school ; teachers ; prevention ; interventions

nije evidentirano

Podaci o izdanju

29 (1)

2022.

67-96

objavljeno

0353-765X

1848-2325

10.21464/mo.29.1.10

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost