Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi učenika o učenju formativnim vrednovanjem u nastavi prirode i društva (CROSBI ID 311096)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Ante Kolak, Ines Hraste, Amadea Đurinić Stavovi učenika o učenju formativnim vrednovanjem u nastavi prirode i društva // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 71 (2022), 1; 34-51. doi: 10.38003/sv

Podaci o odgovornosti

Ante Kolak, Ines Hraste, Amadea Đurinić

hrvatski

Stavovi učenika o učenju formativnim vrednovanjem u nastavi prirode i društva

Rad problematizira formativno vrednovanje u nastavi Prirode i društva koja integrira spoznaje prirodnih i društvenih znanosti. U okviru formativnog vrednovanja razlikuje se proces vrednovanja za učenje i kao učenje. Oba pristupa uvažavaju ideju individualnog napredovanja učenika i pedocentristički su usmjerena. U radu je pozornost usmjerena na tehnike vrednovanja koje se koriste u nastavi što se operacionaliziralo u empirijskom dijelu rada. Utvrđena je hijerarhijska struktura ponuđenih tehnika po kriteriju korisnosti. Izneseni su stavovi učenika o procesu samovrednovanja i vršnjačkog vrednovanja kroz četiri dimenzije (sviđanje, zahtjevnost, pomoć pri učenju i nelagoda). Pristup istraživanju je kvantitativni. Rezultati su pokazali da su se na dnu hijerarhijske ljestvice našle tehnike koje traže zahtjevniji proces mentalnog promišljanja. Vidljiv je pozitivan stav prema samovrednovanju i vršnjačkom vrednovanju. Pri utvrđivanju razlike u stavovima kod dimenzije pomoć u učenju vidljiv je manjak uviđanja potencijala vršnjačkog vrednovanja. Rad potvrđuje važnost formativnog vrednovanja te ukazuje na potrebu intenziviranja istraživanja.

samovrednovanje, vrednovanje kao učenje, vrednovanje za učenje, vršnjačko vrednovanje

nije evidentirano

engleski

PUPILS' ATTITUDES TO FORMATIVE ASSESSMENT IN SCIENCES CLASS

nije evidentirano

self-evaluation, assessment as learning, assessment for learning, peer-evaluation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

71 (1)

2022.

34-51

objavljeno

0037-654X

1849-532X

10.38003/sv

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice