Stavovi učenika o učenju formativnim vrednovanjem u nastavi prirode i društva (CROSBI ID 311096)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Ante Kolak, Ines Hraste, Amadea Đurinić
hrvatski
Stavovi učenika o učenju formativnim vrednovanjem u nastavi prirode i društva
Rad problematizira formativno vrednovanje u nastavi Prirode i društva koja integrira spoznaje prirodnih i društvenih znanosti. U okviru formativnog vrednovanja razlikuje se proces vrednovanja za učenje i kao učenje. Oba pristupa uvažavaju ideju individualnog napredovanja učenika i pedocentristički su usmjerena. U radu je pozornost usmjerena na tehnike vrednovanja koje se koriste u nastavi što se operacionaliziralo u empirijskom dijelu rada. Utvrđena je hijerarhijska struktura ponuđenih tehnika po kriteriju korisnosti. Izneseni su stavovi učenika o procesu samovrednovanja i vršnjačkog vrednovanja kroz četiri dimenzije (sviđanje, zahtjevnost, pomoć pri učenju i nelagoda). Pristup istraživanju je kvantitativni. Rezultati su pokazali da su se na dnu hijerarhijske ljestvice našle tehnike koje traže zahtjevniji proces mentalnog promišljanja. Vidljiv je pozitivan stav prema samovrednovanju i vršnjačkom vrednovanju. Pri utvrđivanju razlike u stavovima kod dimenzije pomoć u učenju vidljiv je manjak uviđanja potencijala vršnjačkog vrednovanja. Rad potvrđuje važnost formativnog vrednovanja te ukazuje na potrebu intenziviranja istraživanja.
samovrednovanje, vrednovanje kao učenje, vrednovanje za učenje, vršnjačko vrednovanje
nije evidentirano
engleski
PUPILS' ATTITUDES TO FORMATIVE ASSESSMENT IN SCIENCES CLASS
nije evidentirano
self-evaluation, assessment as learning, assessment for learning, peer-evaluation
nije evidentirano
Podaci o izdanju
71 (1)
2022.
34-51
objavljeno
0037-654X
1849-532X
10.38003/sv