Odnos studentskih procjena koncepcija učenja i poučavanja i nastavničkih pristupa poučavanju u sveučilišnoj nastavi (CROSBI ID 719457)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jukić, Tonća ; Ćavar, Sani ; Čatipović, Antonia
hrvatski
Odnos studentskih procjena koncepcija učenja i poučavanja i nastavničkih pristupa poučavanju u sveučilišnoj nastavi
Istraživanja pokazuju da na nastavni proces utječu nastavničke koncepcije učenja i poučavanja, stoga je cilj istraživanja bio postupcima kombinirane metodologije ispitati i razumjeti odnos studentskih procjena konstruktivističke i tradicionalne koncepcije učenja i poučavanja i učestalosti nastavničkog pristupa poučavanju usmjerenog na studenta i pristupa usmjerenog na nastavnika u sveučilišnoj nastavi. U istraživanju je sudjelovalo 88 studenata nastavničkih studija, studija pedagogije te učiteljskog studija Filozofskog fakulteta u Splitu. U kvantitativnoj etapi primijenjeni su upitnik općih podataka, Upitnik koncepcija učenja i poučavanja (Chan i Elliott, 2004) i Upitnik pristupa poučavanju (Trigwell i Prosser, 2004). Utvrđeno je da su se studenti značajno više složili s konstruktivističkom nego s tradicionalnom koncepcijom učenja i poučavanja, a budući učitelji značajno su se više složili s konstruktivističkom koncepcijom od studenata drugih dvaju studija. Nisu utvrđene značajne razlike s obzirom na studij u studentskim procjenama tradicionalne koncepcije i učestalosti ostvarivanja dvaju pristupa poučavanju sveučilišnih nastavnika. Utvrđena je pozitivna povezanost studentskih procjena konstruktivističke koncepcije s njihovim procjenama učestalosti nastavničkog pristupa poučavanju usmjerenim na nastavnika, dok su studentske procjene tradicionalne koncepcije bile pozitivno povezane s njihovim procjenama učestalosti obaju pristupa poučavanju sveučilišnih nastavnika. U kvalitativnom dijelu istraživanja primijenjena su anketna pitanja otvorenog tipa s ciljem dubljeg razumijevanja studentskih poimanja poučavanja, kvalitetnog poučavanja i uloge učenika u nastavnom procesu. Analiza sadržaja pokazala je da studenti poučavanje povezuju uglavnom s tradicionalnim, a kvalitetno poučavanje i ulogu učenika u nastavi s konstruktivističkim načelima. Dobiveni rezultati upućuju na potrebu daljnjeg ispitivanja odnosa koncepcija učenja i poučavanja studenata, njihovih epistemoloških uvjerenja i odgojno-obrazovnih iskustava tijekom studiranja.
Kombinirana metodologija, konstruktivistička koncepcija, pristup usmjeren na nastavnika, pristup usmjeren na studenta, tradicionalna koncepcija
nije evidentirano
engleski
Relationship between Student Assessments of Teaching and Learning Conceptions and Teachers' Approaches to Teaching at the University Level
nije evidentirano
Constructivist conception, mixed methods research, studentfocused approach, teacher-focused approach, traditional conception
nije evidentirano
Podaci o prilogu
84-86.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Book of Abstracts: International Conference Didactic Challenges IV Futures Studies in Education / Knjiga sažetaka: Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi IV Futures Studies in Education
Dubovicki, Snježana ; Huljev, Antonija
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Podaci o skupu
International Conference Didactic Challenges 4: Futures Studies in Education
predavanje
26.05.2022-27.05.2022
Osijek, Hrvatska