Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Ivan Meštrović and Music: Musicological Reflections and Art Historical Writings (CROSBI ID 73374)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Tomić Ferić, Ivana ; Prančević, Dalibor Ivan Meštrović and Music: Musicological Reflections and Art Historical Writings // Između Srednje Europe i Mediterana: glazba književnost i izvedbene umjetnosti/Between Central Europe and the Mediterranean: Music, Literature and the Performig Arts / Tomić Ferić, Ivana ; Marić, Antonela (ur.). Split: Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021. str. 585-622

Podaci o odgovornosti

Tomić Ferić, Ivana ; Prančević, Dalibor

engleski

Ivan Meštrović and Music: Musicological Reflections and Art Historical Writings

Važna inspiracija jednog od ponajboljih kipara moderne, Ivana Meštrovića, upravo je glazba. Njezine tragove pronalazimo još za vremena kada se kao kipar formirao u Beču. Ipak, potreba za eksteriorizacijom i prevođenjem apstraktne netjelesne glazbene supstancije u opipljivu morfologiju kamena ili kakvog drugog kiparskog materijala intenzivirat će se za vrijeme Prvog svjetskog rata u mediteranskom ozračju Rima. To ne treba čuditi jer u tijeku općih ratnih stradanja, ranjenosti i urušenosti tijela kipar postavlja zahtjev oblikovanja djelā koja bi emanirala harmonijom kao pretpostavkom neke nove budućnosti. To je, naposljetku, i uspio posredstvom nekoliko skulptura koje će i danas ostati njegovim prepoznatljivim prinosom cjelokupnoj povijesti moderne skulpture. No, inspiracija glazbom nije jenjavala i prometnula se u kiparovo permanentno stanje, upravo zasićujući njegov opus glazbenim tematima: od djela oblikovanih u gipsu, bronci, drvetu ili mramoru, do prikaza raznih varijacija muzicirajućih žena njegova bogata crtačkog opusa. Otkrivanjem glazbenih «uzoraka» koji su isklesani, oblikovani ili asocirani u Meštrovićevim skulpturama, ali jednako tako i predstavljanjem glazbenih djela i projekata koje je nadahnulo Meštrovićevo kiparstvo (poput onih Jakova Gotovca, Miroslava Miletića, Olje Jelaske, Blaženka Juračića) tekst zaviruje u «odnos» glazbe i skulpture ne samo na razini teorijskog, povijesnog i estetičkog promišljanja o «lijepim» umjetnostima nego i na razini konkretnih dodira, pretakanja i prožimanja među dvjema umjetničkim sferama koje su oprimjerene u djelima velikana (inter)nacionalne (s)kul(p)ture 20. stoljeća. U tom ga kontekstu valja shvatiti kao korak ka premošćivanju «izolacije» u oblikovanju čujno i prostorno lijepoga, a nadasve kao hommage velikomu Meštrovićevu djelu, kojemu je uzvišenost i ljepota u svojem najdubljem bivstvu zapravo krhka, ranjiva, ljudska, a opet neumitno snažna i obuhvatna u svojem najširem estetskom odjeku i nadahnuću.

Music ; Sculpture ; Ivan Meštrović ; Jakov Gotovac ; Olja Jelaska ; Blaženko Juračić

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

585-622.

objavljeno

Podaci o knjizi

Između Srednje Europe i Mediterana: glazba književnost i izvedbene umjetnosti/Between Central Europe and the Mediterranean: Music, Literature and the Performig Arts

Tomić Ferić, Ivana ; Marić, Antonela

Split: Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

2021.

978-953-6617-54-8

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Likovne umjetnosti, Znanost o umjetnosti