Moguće prilike ili resursi za ublažavanje utjecaja socijalnog distanciranja u vrijeme covida- 19 na razvoj socio- emocionalnih kompetencija djece rane i predškolske: Perspektiva RPOO (CROSBI ID 719444)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Marušić, Andriana
hrvatski
Moguće prilike ili resursi za ublažavanje utjecaja socijalnog distanciranja u vrijeme covida- 19 na razvoj socio- emocionalnih kompetencija djece rane i predškolske: Perspektiva RPOO
Ovaj rad pruža pregled relevantnih znanstvenih istraživanja o mogućim povezanostima razvoja socioemocionalnih kompetencija i dobrobiti djece (rane i predškolske dobi) u odnosu na socijalnu deprivaciju u uvjetima pandemije Covid-19. Djetinjstvo je iznimno važno za razvoj socijalizacije. Promjene funkcioniranja i uvođenje posebnih mjera su dovele do značajnog učinka gubitka socijalizacije, istodobno potičući osjećaje neizvjesnosti i tjeskobe na roditeljsko i obiteljsko funkcioniranje. U uvjetima pandemije fizički kontakti su se naglo ograničili, a socijalne interakcije i igra djece rane i predškolske dobi minimalizirali i /ili redefinirali, te prenijeli u virtualno okruženje. U svjetlu istraženog, ne nalazi se značajniji broj radova koji izravno povezuju segmente važnosti razvoja socio- emocionalnih sposobnosti kao integriranih vještina u ranom djetinjstvu i potrebe za pronalaženjem odgovora kako umanjiti moguće loš utjecaj na propuštanje razvoja ovih vještina. Razvoj otpornosti pojedine djece je moguće gledati kao na vrijedan resurs u vremenima visokog stresa, dok igra i razvoj vještina socio- emocionalnog učenja konceptualno daju moguće odgovore i prilike za umanjenje nastale štete. Zaključuje se kako su praktičari relativno brzo zamijenili stara očekivanja novima, shvatili potrebu za svrhovitim odgovorima snalazeći se upotrebom virtualnih platformi, društvenih mreža i digitalnom tehnologijom, nastojeći prepoznati prilike na izazovnu društvenu pojavnost. Time su preuzeli suodgovornost za ishode i održivost odgojno- obrazovnog sustava. Odgovor javnih i obrazovnih politika i teoretičara bio je naknadno uočen, djelujući u smjeru monitoringa situacije, analize i pronalaženja trajnijih rješenja utemeljenih na razvojnim potrebama djece, staro/novim pedagogijskim koncepcijama, novim perspektivama unutar kulturno-političko-ekonomski relevantnih konteksta.
dječja dobrobit ; emocionalni razvoj ; igra ; pandemija ; predškolska djeca ; rezilijentnost djece ; socijalizacija ; socijalna depriviranost.
nije evidentirano
engleski
Possible opportunities or resources to mitigate social impact distancing in the time of covida-19 on the development of socio-emotional competence of early and preschool children: The ECEC perspective
nije evidentirano
children wellbeing ; children's resilience ; emotional development ; play ; pandemic ; preschool children ; socialization
nije evidentirano
Podaci o prilogu
58-68.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno
Višnjić Jevtić, A
Čakovec: OMEP Hrvatska
978-953-57634-2-0
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096