Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Provjera nekih suprostavljenih teorijskih objašnjenja efekta sadržaja na Wasonovom zadatku odabira (CROSBI ID 490998)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Lončarić, Darko Provjera nekih suprostavljenih teorijskih objašnjenja efekta sadržaja na Wasonovom zadatku odabira // 15. Dani Ramira Bujasa - sažeci priopćenja / Bratko, Denis ; Galešić, Mirta ; Butković, Ana (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2001. str. 33-x

Podaci o odgovornosti

Lončarić, Darko

hrvatski

Provjera nekih suprostavljenih teorijskih objašnjenja efekta sadržaja na Wasonovom zadatku odabira

Do sada su zabilježeni brojni pokušaji objašnjenja odgovora koje ispitanici daju na tematskim verzijama Wasonovog zadatka odabira. Predmet ovog istraživanja je usporedba teorije socijalne razmjene (Cosmides, 1989 ; Cosmides i Tooby, 1992) i teorije razumijevanja zadatka (Liberman i Klar, 1996) kroz tri kritična testa na kojima navedene teorije predviđaju suprotne odgovore ispitanika. Prema teoriji socijalne razmjene, prisustvo socijalnog ugovora u tekstu zadatka odgovorno je za učestalije javljanje logički točnih odgovora na zadatku, što se još naziva i efektom sadržaja. S druge strane, teorija razumijevanja zadatka smatra da su za efekt sadržaja odgovorni neki drugi elementi u tekstu zadatka koji utječu na to kako će ispitanik razumjeti zadatak, pa tako inhibiraju ili facilitiraju davanje logički točnih odgovora. U istraživanju je sudjelovalo 98 studentica i 27 studenata na raznim fakultetima Riječkog sveučilišta. S ciljem provjere navedenih teorija, uspoređeni su odgovori ispitanika na različitim verzijama zadatka (varirano je prisustvo i odsustvo socijalnog ugovora te prisustvo i odsustvo inhibirajućih i facilitirajućih elemenata u tekstu zadatka). Rezultati ukazuju na zaključak da se odgovori ispitanika i pojava efekta sadržaja mogu bolje objasniti teorijom socijalne razmjene, dok elementi iz teorije razumijevanja zadatka ne mogu sami po sebi izazvati klasičan efekt sadržaja i imaju minimalan utjecaj na odgovore ispitanika. Upravo elementi cijene i koristi u socijalnom ugovoru najviše doprinose pojavi efekta sadržaja na tematskim verzijama Wasonovog zadatka odabira.

Wasonov zadatak odabira

nije evidentirano

engleski

Empirical validation of competing theories about the content effect in Wason selection task.

nije evidentirano

Wason selection task

nije evidentirano

Podaci o prilogu

33-x.

2001.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

15. Dani Ramira Bujasa - sažeci priopćenja

Bratko, Denis ; Galešić, Mirta ; Butković, Ana

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

15. Dani Ramira bujasa

predavanje

13.12.2001-15.12.2001

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija