Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Koliko nastavnici znaju, kako i koliko potiču samoregulirano učenje kod učenika? (CROSBI ID 719309)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Šimić Šašić, Slavica ; Nikčević-Milković, Anela ; Klarin, Mira ; Cindrić, Maja Koliko nastavnici znaju, kako i koliko potiču samoregulirano učenje kod učenika? // 23. Dani psihologije u Zadru - Knjiga sažetaka / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 138-138

Podaci o odgovornosti

Šimić Šašić, Slavica ; Nikčević-Milković, Anela ; Klarin, Mira ; Cindrić, Maja

hrvatski

Koliko nastavnici znaju, kako i koliko potiču samoregulirano učenje kod učenika?

Istraživanja pokazuju da je samoregulirano učenje (SRU) pod snažnim utjecajem razredne prakse, te da učitelji mogu utjecati na SRU na različite, direktne i indirektne načine: poučavanjem učenika učinkovitim strategijama učenja ili strukturiranjem razrednog okruženja koje potiče samoregulaciju učenja. Većina učitelja se slaže da učenicima treba pomoći da njihovo učenje postane samoregulirano, međutim, učiteljska znanja o SRU su slaba, osjećaju se nesigurno po pitanju kako poticati SRU, te u ograničenom opsegu stimuliraju SRU. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati koliko nastavnici znaju o SRU, te kako i koliko potiču SRU kod učenika? Istraživanje je provedeno na uzorku od 251 nastavnika osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj. Primijenjen je upitnik kojim se, osim sociodemografskih varijabli, mjerilo znanje o SRU, nastavnička uvjerenja, pristup poučavanju, te Skala poticanja samoreguliranog učenja, za koju je izolirano 7 faktora: Poticanje planiranja i organizacije učenja, Poticanje metakognitivnih vještina, Poticanje ulaganja truda, Poticanje elaboracije, Poticanje razumijevanja, Poticanje vrednovanja i Poticanje samostalnog i grupnog rada te ponavljanja. Ekstrahiran je i faktor višeg reda koji objašnjava 57, 55 % varijance. Oko 68 % nastavnika je čulo za konstrukt SRU. Nastavnici pri definiranju SRU najčešće naglašavaju samostalnost u učenju, odnosno samostalno regulirano/usmjeravano učenje, a definicije su najčešće djelomično točne. Nastavnici procjenjuju da u značajnoj mjeri potiču SRU kod učenika, u najvećoj mjeri potiču ulaganje truda i razumijevanje, a najmanje vrednovanje i planiranje i organizaciju učenja. Poticanje SRU očekivano pokazuje snažniju povezanost s konstruktivističkim nastavničkim uvjerenjima o poučavanju te pristupom orijentiranim na ovladavanje. Nastavnice značajno više potiču SRU nego nastavnici. Dob nastavnika nije značajno povezana sa poticanjem SRU, te nema razlike u poticanju SRU s obzirom na nastavnički staž, kao ni s obzirom na vrstu škole. Postoji statistički značajna razlika u poticanju SRU s obzirom na predmet, nastavnici iz društvenog i humanističkog područja u većoj mjeri potiču SRU nego nastavnici prirodoslovnog i tehničkog područja, te nastavnici izbornih u odnosu na nastavnike obveznih predmeta.

nastavnici, poticanje samoreguliranog učenja, znanja o samoreguliranom učenju, nastavnička uvjerenja, pristup poučavanju

nije evidentirano

engleski

HOW MUCH DO TEACHERS KNOW, HOW MUCH DO THEY PROMOTE SELF-REGULATED LEARNING IN STUDENTS?

nije evidentirano

teachers, encouraging self-regulated learning, knowledge of self-regulated learning, teacher beliefs, approach to teaching

nije evidentirano

Podaci o prilogu

138-138.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

23. Dani psihologije u Zadru - Knjiga sažetaka

Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea

Zadar: Sveučilište u Zadru

Podaci o skupu

23. dani psihologije u Zadru

predavanje

26.05.2022-28.05.2022

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija