ZBORNIK RADOVA MEĐUNARODNE ZNANSTVENE KONFERENCIJE 19. DANI MATE DEMARINA „RAZVOJNI ASPEKTI U ODGOJU I OBRAZOVANJU“ (CROSBI ID 21961)
Autorska knjiga | monografija (znanstvena) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Blažević, Iva ; Diković, Marina ; Kovačić, Ines ; Lazarić, Lorena ; Antunović-Piton, Branka
engleski
ZBORNIK RADOVA MEĐUNARODNE ZNANSTVENE KONFERENCIJE 19. DANI MATE DEMARINA „RAZVOJNI ASPEKTI U ODGOJU I OBRAZOVANJU“
Suvremeni odgoj i obrazovanje nalazi se u razdoblju promjena koje bi trebale odgovoriti na brojne dimenzije iz različitih područja i razina odgoja i obrazovanja. Pod utjecajem je globalne gospodarske krize i informacijsko-komunikacijske tehnologije što utječe na njegov razvoj. Povezan je sa svim porama društvene zajednice i na njega utječu svi elementi svakodnevnog života djece i mladih. Aspekti koji proizlaze iz potrebe za promjenom u odgoju i obrazovanju na svim razinama odgoja i obrazovanja, od ranog i predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog te visokoškolskog, trebali bi dati odgovor na pitanja razvoja, a odgovarajući na ta pitanja doprinijeti kvaliteti života. Vrijednosti odgoja i obrazovanja trebale bi postati primarni cilj društvene zajednice. Time će učiteljski/nastavnički identitet prosperirati, a status učitelja/učiteljica i nastavnika/nastavnica se poboljšati. Veliku ulogu u svemu tome imaju studenti/studentice – budući učitelji/nastavnici i sami odgojno-obrazovni djelatnici, učenici i njihovi roditelji koji, pozivajući na učinkovitost odgoja i obrazovanja, pokazuju otvorenost i empatičnost prema poučavatelju koji je toliko važan u aspektu razvoja djece i mladih. Razvojni se aspekti u odgoju i obrazovanju ogledaju u odgoju i obrazovanju djece i mladih u današnjem društvu punom stereotipa i predrasuda, u razrednom, školskom menadžmentu, u radu s učenicima s posebnim potrebama, ali i u svim drugim područjima odgoja i obrazovanja unutar školske kulture. Odgovore na brojna pitanja mogu dati stručnjaci iz svih područja odgoja i obrazovanja koji na bilo koji način i na svim razinama sudjeluju u odgajanju i obrazovanju mladih naraštaja. Također, odgovore može dati akademska zajednica, ali i znanstvenici provodeći istraživanja u odgoju i obrazovanju. Aktualni kurikulumski pristup u školama i na sveučilištima usmjeren je na odgojno-obrazovna očekivanja i ishode učenja te ocrtava standardizaciju znanja, vještina i stavova u regionalnom, nacionalnom i međunarodnom kontekstu. Doprinosi jasnijem i realnijem odgoju i obrazovanju. Vrednovanjem, provjeravajući usvojenost znanja, razvoj vještina i oblikovanje stavova učenika učitelji/učiteljice i nastavnici/nastavnice učenicima i roditeljima te akterima obrazovne politike daju informacije i koje će učenike/mlade ljude osnažiti u njihovom razvoju, u namjeri i potrebi za cjeloživotnim učenjem.
rani i predškolski odgoj i obrazovanje, osnovnoškolsko obrazovanje, srednjoškolsko obrazovanje, visokoškolsko obrazovanje
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
2022.
978-953-8278-44-0
266
objavljeno
Povezanost rada
Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti