Arheologija kao znanost i materijalna kulturna baština u hrvatskom školskom kurikulumu (CROSBI ID 310846)
Prilog u časopisu | pregledni rad (stručni)
Podaci o odgovornosti
Bertol Stipetić, Anja, Balen, Jacqueline
hrvatski
Arheologija kao znanost i materijalna kulturna baština u hrvatskom školskom kurikulumu
U ovom radu bavit ćemo se problemima zastupljenosti arheologije kao znanosti, ali i kao dijela materijalne kulturne baštine te sveukupne materijalne kulturne baštine u kurikulumu osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj. Međutim, na prvome mjestu potrebno je rasvijetliti pojmove kulturna baština, kulturno dobro i arheologija, a potom analizirati njihovu zastupljenost u nacionalnom kurikulumu za predškolski odgoj i obrazovanje te u kurikulumima nastavnih predmeta priroda i društvo, povijest, geografija, hrvatski jezik, likovna kultura, likovna umjetnost te kurikulumima za strukovno i umjetničko obrazovanje. Razrađen će biti i problem zastupljenosti, prvenstveno arheologije kao znanosti, ali i kulturne baštine u nastavnim krikulumima te posljedično i u udžbenicima osnovnih škola i gimnazija u Republici Hrvatskoj. Naposljetku, bit će naveden primjer uvođenja arheologije kao izvannastavne školske aktivnosti putem programa Arheološki susreti kojeg provodi Arheološki muzej u Zagrebu.
Kulturna baština, kulturno dobro, arheologija, Nacionalni okvirni kurikulum, predškolski odgoj i obrazovanje, priroda i društvo, povijest, geografija, hrvatski jezik, likovna kultura, likovna umjetnost, strukovno obrazovanje, umjetničko obrazovanje, Arheološki susreti
nije evidentirano
engleski
Archeology as a science and material cultural heritage in the Croatian school curriculum
nije evidentirano
Cultural heritage, cultural property, archeology, National Framework Curriculum, preschool education, nature and society, history, geography, Croatian language, fine arts, fine arts, professional education, art education, Archaeological Encounter
nije evidentirano