Integriranost elemenata zemlje podrijetla u identitet marke proizvoda (CROSBI ID 310824)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Krupka, Zoran ; Marinić, Milena
hrvatski
Integriranost elemenata zemlje podrijetla u identitet marke proizvoda
Osnovna svrha ovog rada je istražiti razlike u stupnju integriranosti obilježja zemlje podrijetla u identitet marki proizvoda ovisno o stupnju razvijenosti zemlje podrijetla te jačini imidža koju ta zemlja ima kao zemlja podrijetla za određenu kategoriju proizvoda. Istraživanje je provedeno u dvije faze. U prvoj fazi napravljena je kontekstualna analiza integriranosti obilježja zemlje podrijetla u identitet marki proizvoda krajnje potrošnje odabranih hrvatskih i talijanskih poduzeća (ukupno 62 analizirane marke). Druga faza istraživanja obuhvaćala je kvantitativno istraživanje na 240 ispitanika pomoću visoko strukturiranog upitnika o prepoznatljivosti integriranih obilježja zemlje podrijetla u identitetu marki proizvoda. Glavni rezultati istraživanja su: a) niti u primjeru hrvatskih niti u primjeru talijanskih marki nije vidljiva sustavna integracija obilježja zemlje podrijetla u identitet marke proizvoda ; b) najveća integriranost je u kategoriji hrana i piće ; c) obilježja zemlje podrijetla najviše se integriraju u naziv marke i ambalažu kao elemente marke koji su najviše vidljivi krajnjem potrošaču ; d) zemlje s jačim imidžom imaju veću razinu integracije obilježja zemlje podrijetla u identitet marki proizvoda krajnje potrošnje ; i e) ispitanici prepoznaju obilježja zemlje podrijetla integrirane u marku proizvoda. Rezultati imaju implikacije kako na mikro tako i na makro razini upravljanja.
zemlja podrijetla, identitet marke, imidž zemlje
nije evidentirano
engleski
Country of Origin Attributes Integration into a Product's Brand Identity
nije evidentirano
country of origin, brand identity, country image
nije evidentirano
Podaci o izdanju
73 (3)
2022.
433-458
objavljeno
0424-7558
1848-9494
10.32910/ep.73.3.5
Povezanost rada
Ekonomija