Korištenje digitalne tehnologije i emocije postignuća učenika na nastavi prirodoslovno- matematičkih predmeta (CROSBI ID 719021)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Stilin, Dora ; Pahljina-Reinić, Rosanda ; Rončević Zubković, Barbara ; Kolić-Vehovec, Svjetlana
hrvatski
Korištenje digitalne tehnologije i emocije postignuća učenika na nastavi prirodoslovno- matematičkih predmeta
Cilj je ovog rada bio ispitati učinke korištenja digitalne tehnologije u aktivnostima povezanim sa školom i školskim zadacima na doživljavanje emocija postignuća učenika srednjih škola na nastavi prirodoslovno- matematičkih predmeta. Također, cilj je istraživanja bio i ispitati medijacijsku ulogu učeničkih procjena vlastite kompetentnosti te važnosti i zanimljivosti prirodoslovno-matematičkih predmeta u odnosu između korištenja digitalne tehnologije i ispitanih emocija postignuća. Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku učenika prvih i drugih razreda iz 50 srednjih škola (N = 1476, 54.9 % djevojaka) koje su sudjelovale u projektu "eŠkole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)" (CARNET), primjenom online upitnika. Pored procjene učestalosti različitih aktivnosti koje uključuju digitalnu tehnologiju u kontekstu školskih obveza, učenici su procijenili važnost i zanimljivost matematike, fizike, kemije i biologije, kao i vlastitu kompetentnost u ovim predmetima te doživljavanje emocija dosade, uživanja, anksioznosti i ponosa na nastavi iz navedenih predmeta. Rezultati medijacijskih analiza su pokazali da je učestalije korištenje digitalne tehnologije za potrebe škole izravno povezano s doživljavanjem viših razina uživanja, anksioznosti i ponosa na nastavi prirodoslovno-matematičkih predmeta. Izravni učinak korištenja digitalne tehnologije na doživljavanje emocije dosade nije se pokazao značajnim, ali su utvrđeni značajni posredni učinci svih ispitanih medijacijskih varijabli na doživljavanje ove emocije. Učenici koji iskazuju višu percepciju važnosti i zanimljivosti prirodoslovno-matematičkih predmeta i koji se procjenjuju kompetentnijima u ovom području, doživljavaju manje dosade na nastavi iz ovih predmeta. Također, utvrđeni su i povoljni posredni učinci percepcije kompetentnosti u odnosu između korištenja digitalne tehnologije i emocija uživanja, anksioznosti i ponosa, kao i povoljni posredni učinci percepcije zanimljivosti prirodoslovnomatematičkih predmeta u odnosu između korištenja tehnologije i emocije uživanja. Istraživanje je pokazalo da su kognitivne procjene učenika važne odrednice emocija koje doživljavaju u obrazovnom okruženju te dobiveni rezultati doprinose razumijevanju mehanizama u osnovi povezanosti korištenja digitalne tehnologije i emocija postignuća u području prirodoslovno- matematičkih predmeta.
digitalna tehnologija ; emocije postignuća ; percepcija kompetentnosti ; percepcija važnosti i zanimljivosti ; prirodoslovno-matematički predmeti
nije evidentirano
engleski
Digital technology use and students' achievement emotions in science and mathematics classes
nije evidentirano
digital technology ; achievement emotions ; perceived competence ; perceived importance and interestingness ; science subjects
nije evidentirano
Podaci o prilogu
132-132.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru
Podaci o skupu
23. dani psihologije u Zadru
predavanje
26.05.2022-28.05.2022
Zadar, Hrvatska