NASTAVNIČKI STILOVI MOTIVIRANJA STUDENATA – PROVJERA KRUŽNOG MODELA U VISOKOŠKOLSKOM KONTEKSTU (CROSBI ID 718990)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Huić, Aleksandra ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović Štetić, Vesna
hrvatski
NASTAVNIČKI STILOVI MOTIVIRANJA STUDENATA – PROVJERA KRUŽNOG MODELA U VISOKOŠKOLSKOM KONTEKSTU
Prema teoriji samodeterminacije, nastavnička ponašanja koja zadovoljavaju osnovne potrebe učenika za autonomijom, povezanošću i kompetentnošću povezana su s većom uključenosti učenika u nastavni proces i bolji akademski uspjeh. Aelterman i sur. (2019) su predložili novi kružni model nastavničkih motivirajućih stilova, koji opisuje dvije dimenzije nastavničkih ponašanja: usmjerenost na zadovoljavanje osnovnih potreba i usmjeravanje učenika. Ove dimenzije opisuju četiri različita stila: stil koji podržava autonomiju, strukturirajući, kontrolirajući i kaotični stil. Provjere ovog novog modela još su rijetke, a do sada je samo jedno istraživanje provjeravalo isti u kontekstu visokog obrazovanja. Stoga je cilj ovog istraživanja bio dati daljnji doprinos provjeri novog kružnog modela u visokom školstvu, te validirati hrvatski prijevod Upitnika situacija u školi – visoko obrazovanje (SIS-HE) kojim se navedeni model operacionalizira. U prvoj, kvalitativnoj, studiji provedene su dvije fokusne skupine s ukupno 17 sveučilišnih nastavnika različitih profila, s ciljem prijevoda i prilagodbe navedenog instrumenta. U drugoj, kvantitativnoj, studiji sveučilišni nastavnici sudjelovali su u online istraživanju, te ispunili hrvatsku verziju Upitnika SIS-HE, Upitnik psihološki kontrolirajućeg poučavanja, Upitnik nastavnik kao socijalni kontekst i Skalu nastavničkih pristupa poučavanju. Rezultati kvalitativne studije pokazuju da su situacijske vinjete na kojima se temelji Upitnik SIS-HE prikladne za kontekst hrvatskog visokog obrazovanja, te primjerene facijalne valjanosti i jasnoće. Rezultati kvantitativne studije potvrđuju očekivanu faktorsku strukturu upitnika te očekivane obrasce korelacija koji govore u prilog konvergentne i diskriminativne valjanosti. Analiza multidimenzionalnog skaliranja potvrdila je pretpostavljenu kružnost modela. Osim teorijskih, istraživanje ima i važne praktične implikacije za povećanje kvalitete visokoškolske nastave.
kružni model nastavničkih stilova, teorija samodeterminacije, osnovne ljudske potrebe, visokoškolsko obrazovanje, pozitivna klima
nije evidentirano
engleski
Teachers' motivating styles - examining the circumplex model in higher education
nije evidentirano
circumplex model of teaching styles, self-determination theory, higher education, positive learning climate
nije evidentirano
Podaci o prilogu
75-75.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
23. Dani Psihologije u Zadru Knjiga sažetaka
Tucak Junaković, Ivana ; Macuka ; Ivana ; Tokić, Andrea
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru
Podaci o skupu
23. dani psihologije u Zadru
predavanje
26.05.2022-28.05.2022
Zadar, Hrvatska