Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

NASTAVNIČKI STILOVI MOTIVIRANJA STUDENATA – PROVJERA KRUŽNOG MODELA U VISOKOŠKOLSKOM KONTEKSTU (CROSBI ID 718990)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Huić, Aleksandra ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović Štetić, Vesna NASTAVNIČKI STILOVI MOTIVIRANJA STUDENATA – PROVJERA KRUŽNOG MODELA U VISOKOŠKOLSKOM KONTEKSTU // 23. Dani Psihologije u Zadru Knjiga sažetaka / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka ; Ivana et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2022. str. 75-75

Podaci o odgovornosti

Huić, Aleksandra ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović Štetić, Vesna

hrvatski

NASTAVNIČKI STILOVI MOTIVIRANJA STUDENATA – PROVJERA KRUŽNOG MODELA U VISOKOŠKOLSKOM KONTEKSTU

Prema teoriji samodeterminacije, nastavnička ponašanja koja zadovoljavaju osnovne potrebe učenika za autonomijom, povezanošću i kompetentnošću povezana su s većom uključenosti učenika u nastavni proces i bolji akademski uspjeh. Aelterman i sur. (2019) su predložili novi kružni model nastavničkih motivirajućih stilova, koji opisuje dvije dimenzije nastavničkih ponašanja: usmjerenost na zadovoljavanje osnovnih potreba i usmjeravanje učenika. Ove dimenzije opisuju četiri različita stila: stil koji podržava autonomiju, strukturirajući, kontrolirajući i kaotični stil. Provjere ovog novog modela još su rijetke, a do sada je samo jedno istraživanje provjeravalo isti u kontekstu visokog obrazovanja. Stoga je cilj ovog istraživanja bio dati daljnji doprinos provjeri novog kružnog modela u visokom školstvu, te validirati hrvatski prijevod Upitnika situacija u školi – visoko obrazovanje (SIS-HE) kojim se navedeni model operacionalizira. U prvoj, kvalitativnoj, studiji provedene su dvije fokusne skupine s ukupno 17 sveučilišnih nastavnika različitih profila, s ciljem prijevoda i prilagodbe navedenog instrumenta. U drugoj, kvantitativnoj, studiji sveučilišni nastavnici sudjelovali su u online istraživanju, te ispunili hrvatsku verziju Upitnika SIS-HE, Upitnik psihološki kontrolirajućeg poučavanja, Upitnik nastavnik kao socijalni kontekst i Skalu nastavničkih pristupa poučavanju. Rezultati kvalitativne studije pokazuju da su situacijske vinjete na kojima se temelji Upitnik SIS-HE prikladne za kontekst hrvatskog visokog obrazovanja, te primjerene facijalne valjanosti i jasnoće. Rezultati kvantitativne studije potvrđuju očekivanu faktorsku strukturu upitnika te očekivane obrasce korelacija koji govore u prilog konvergentne i diskriminativne valjanosti. Analiza multidimenzionalnog skaliranja potvrdila je pretpostavljenu kružnost modela. Osim teorijskih, istraživanje ima i važne praktične implikacije za povećanje kvalitete visokoškolske nastave.

kružni model nastavničkih stilova, teorija samodeterminacije, osnovne ljudske potrebe, visokoškolsko obrazovanje, pozitivna klima

nije evidentirano

engleski

Teachers' motivating styles - examining the circumplex model in higher education

nije evidentirano

circumplex model of teaching styles, self-determination theory, higher education, positive learning climate

nije evidentirano

Podaci o prilogu

75-75.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

23. Dani Psihologije u Zadru Knjiga sažetaka

Tucak Junaković, Ivana ; Macuka ; Ivana ; Tokić, Andrea

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

Podaci o skupu

23. dani psihologije u Zadru

predavanje

26.05.2022-28.05.2022

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija