Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rani i predškolski odgoj i obrazovanje: (ne)iskorišteni resurs podrške djeci s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 718958)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Panić, Marina ; Romstein, Ksenija Rani i predškolski odgoj i obrazovanje: (ne)iskorišteni resurs podrške djeci s teškoćama u razvoju // Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Sabljar, Mirna ; Ileš, Tatjana ; Keža, Dunja (ur.). Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 128-129

Podaci o odgovornosti

Panić, Marina ; Romstein, Ksenija

hrvatski

Rani i predškolski odgoj i obrazovanje: (ne)iskorišteni resurs podrške djeci s teškoćama u razvoju

Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, u Hrvatskoj oko 5% djece rane i predškolske dobi ima neki oblik teškoće u razvoju. Teškoća je multidimenzionalni fenomen u kojem su biološke osobitosti i socijalni aranžmani u međusobnoj interakciji. Način na koji će određena teškoća utjecati na socijalno funkcioniranje djeteta ovisi o nizu čimbenika koji se očituju u interakciji djeteta s okolinom, a velikim je dijelom uvjetovan načinom na koji dijete doživljava samog sebe, djelotvornošću zadovoljenja osnovnih potreba i podrškom koju ima u neposrednom okruženju. Kada je riječ o djeci rane i predškolske dobi, primjerenu je podršku važno osigurati u obiteljskom kontekstu i kontekstu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (RPOO). Zato je cilj ovog izlaganja odgovoriti na pitanje kako odgojitelji procjenjuju aktivnost i sudjelovanje djece u programu RPOO-a s obzirom na razinu teškoće u različitim područjima razvoja i individualnog funkcioniranja, a kao polazišne točke planiranja primjerene odgojno-obrazovne potpore toj djeci. Prikazat će se rezultati istraživanja koje je provedeno na reprezentativnom uzorku djece u dobi od 5 i 6 godina (N = 2 714 djece) iz 65 dječjih vrtića u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno u okviru znanstvenog projekta koji pod rednim brojem IP-2019-04-2011 financira Hrvatska zaklada za znanost. Primjenom Kruskal-Wallis testa utvrđeno je da odgojitelji uviđaju nepovoljan utjecaj svih analiziranih teškoća na aktivnost i sudjelovanje djece što nedvojbeno upućuje na potrebu kvalitetnije podrške toj djeci u RPOO-u.

rani i predškolski odgoj i obrazovanje, djeca s teškoćama u razvoju, procjene odgojitelja, participacija

nije evidentirano

engleski

Early Childhood Education: (Un)Used Resource of Support for Children with Disabilities

nije evidentirano

early preschool education and care, children with developmental disabilities, preschool teachers’ assessments, participation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

128-129.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju

Sabljar, Mirna ; Ileš, Tatjana ; Keža, Dunja

Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-8181-41-2

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija