Rani i predškolski odgoj i obrazovanje: (ne)iskorišteni resurs podrške djeci s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 718958)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Panić, Marina ; Romstein, Ksenija
hrvatski
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje: (ne)iskorišteni resurs podrške djeci s teškoćama u razvoju
Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, u Hrvatskoj oko 5% djece rane i predškolske dobi ima neki oblik teškoće u razvoju. Teškoća je multidimenzionalni fenomen u kojem su biološke osobitosti i socijalni aranžmani u međusobnoj interakciji. Način na koji će određena teškoća utjecati na socijalno funkcioniranje djeteta ovisi o nizu čimbenika koji se očituju u interakciji djeteta s okolinom, a velikim je dijelom uvjetovan načinom na koji dijete doživljava samog sebe, djelotvornošću zadovoljenja osnovnih potreba i podrškom koju ima u neposrednom okruženju. Kada je riječ o djeci rane i predškolske dobi, primjerenu je podršku važno osigurati u obiteljskom kontekstu i kontekstu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (RPOO). Zato je cilj ovog izlaganja odgovoriti na pitanje kako odgojitelji procjenjuju aktivnost i sudjelovanje djece u programu RPOO-a s obzirom na razinu teškoće u različitim područjima razvoja i individualnog funkcioniranja, a kao polazišne točke planiranja primjerene odgojno-obrazovne potpore toj djeci. Prikazat će se rezultati istraživanja koje je provedeno na reprezentativnom uzorku djece u dobi od 5 i 6 godina (N = 2 714 djece) iz 65 dječjih vrtića u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno u okviru znanstvenog projekta koji pod rednim brojem IP-2019-04-2011 financira Hrvatska zaklada za znanost. Primjenom Kruskal-Wallis testa utvrđeno je da odgojitelji uviđaju nepovoljan utjecaj svih analiziranih teškoća na aktivnost i sudjelovanje djece što nedvojbeno upućuje na potrebu kvalitetnije podrške toj djeci u RPOO-u.
rani i predškolski odgoj i obrazovanje, djeca s teškoćama u razvoju, procjene odgojitelja, participacija
nije evidentirano
engleski
Early Childhood Education: (Un)Used Resource of Support for Children with Disabilities
nije evidentirano
early preschool education and care, children with developmental disabilities, preschool teachers’ assessments, participation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
128-129.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Sabljar, Mirna ; Ileš, Tatjana ; Keža, Dunja
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-8181-41-2
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096