Poučavanje za kritičko mišljenje: smjernice za implementaciju (CROSBI ID 73257)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Buchberger, Iva ; Bolčević Valentina
hrvatski
Poučavanje za kritičko mišljenje: smjernice za implementaciju
U ovom se radu razrađuje koncept poučavanja za kritičko mišljenje koji podrazumijeva proces intencionalnog suradničkog razvijanja i stvaranja znanja, vještina i vrijednosti u kojem su učenici i nastavnici aktivni i refleksivni subjekti koji interpretiraju, analiziraju, vrednuju nastavni sadržaj te oblikuju argumentirane stavove o njemu. Svrha je ovoga rada davanje smjernica praktičarima (nastavnicima) u poučavanju za kritičko mišljenje i njegovoj implementaciji u odgojno-obrazovnu praksu. U radu se fenomen poučavanja za kritičko mišljenje razrađuje kroz dimenzije nastavnog sadržaja, nastavnih metoda i oblika rada, razrednog ozračja te (samo)vrednovanja. Uz izdvojene dimenzije predlažu se smjernice za praktičare (nastavnike) kako poučavati za kritičko mišljenje, odnosno kako kritičko mišljenje implementirati u odgojno-obrazovnu praksu. U radu se ukazuje na izazove na koje se može naići pri implementaciji poučavanja za kritičko mišljenje, a koji mogu služiti i kreatorima obrazovnih politika kao preporuka za osiguravanje poticajnog okruženja poučavanja.
kritičko mišljenje, poučavanje za kritičko mišljenje, aktivno učenje, nastavnici, učenici.
nije evidentirano
engleski
Teaching for critical thinking: implementation guidelines
nije evidentirano
critical approaches to teaching content ; active teaching methods ; collaborative learning ; tolerant classroom atmosphere ; (self)evaluation.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
79-94.
objavljeno
Podaci o knjizi
Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno- obrazovnom sustavu
Vican, Dijana ; Karamatić Brčić, Matilda
Zadar: Sveučilište u Zadru
2022.
978-953-331-349-8