Andizetsko brendiranje Osijeka: grada zagrljaja i meandra koji OSvaja (CROSBI ID 73253)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Horvat, Jasna ; Mijoč, Josipa
hrvatski
Andizetsko brendiranje Osijeka: grada zagrljaja i meandra koji OSvaja
Brendiranje mjesta proces je razvijanja koncepta rekonstrukcije identiteta mjesta čime se mjesto upisuje na lokalnu i globalnu kartu prepoznatljivih prostornih osobnosti. Na temelju istraženih teorijskih spoznaja kao i njihove primjene u brendiranju globalno prepoznatljivih gradova kakvima su New York, Amsterdam i drugi, istraženo je uspješno brendiranja grada na temelju kriterija za izbor gradskih atributa koji će biti dijelom gradskog narativa (izaziva osjećaje ; predstavlja građane, a ne čelnike grada ; posjeduje jasnu izjavu ; odgovara na pitanje zašto ; ikoničko je i bezvremeno ; uporabljuje jednostavne pripovjedačke mehanizme ; uključuje baštinu i viziju). U radu se pojašnjavaju projekti brendiranja grada Osijeka provedeni u okviru Instituta Andizet, a po teorijski uspostavljenim kriterijima. U završnim razmatranjima ponuđena su projektna rješenja Andizetskog brendiranja grada kojima se utvrđuju dva supostojeća koncepta: grad zagrljaj i meandar koji OSvaja. Oba navedena koncepta u sebi uključuju osječku baštinu temeljenu na povijesnim izvorima, a u ostvarenju vizije oslanjaju se na projekte kreativne industrije kao i na osječko Sveučilište čije djelatnosti doprinose brendiranju grada. U realizaciji brendiranja grada predlaže se princip kružne kreativnosti kao sustavne primjene potencijala kreativne industrije u ostvarivanju učinkovitog brendiranja grada. Place branding is a process that develops the concept of place identity reconstruction, which puts the place on the local and global map of recognisable spatial personalities. Based on theoretical knowledge as well as its application in branding of globally recognisable cities such as New York, Amsterdam and others, successful branding of the city was investigated on the basis of the criteria for choosing urban attributes that will be part of the urban narrative (evokes feelings ; represents citizens, not city leaders ; has a clear statement ; answers the question why ; is iconic and timeless ; uses simple narrative mechanisms ; includes heritage and vision). The paper explains the branding projects of the city of Osijek implemented within the Andizet Institute [1] according to theoretically established criteria. In the final considerations, project solutions to city branding by the Andizet Institute are offered, which determine two coexisting concepts: the city of embraces and a meander that delights. Both of these concepts include Osijek’s heritage based on historical sources, and in realising the vision, they rely on creative industry projects as well as on the University of Osijek whose activities contribute to city branding. In the implementation of city branding, the principle of circular creativity is proposed as a systematic application of the potential of the creative industry in achieving effective city branding.
identitet, koncept, kreativna industrija, kružna kreativnost, gradski narativ
nije evidentirano
engleski
Andizet branding of Osijek: the city of embraces and a meander that delights
nije evidentirano
identity, concept, creative industry, circular creativity, urban narrative
nije evidentirano
Podaci o prilogu
81-98.
objavljeno
Podaci o knjizi
Kultura, nacija i diplomacija
Peternai Andrić, Kristina ; Ileš, Tatjana
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
2022.
978-953-314-158-9