Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena i utjecaj scenske lutke na razvoj emaptije kod učenika nižih razreda (CROSBI ID 718810)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Štimac, Lidija ; Rupčić Kelam, Darija Primjena i utjecaj scenske lutke na razvoj emaptije kod učenika nižih razreda // 4. Osječki dani bioetike - Knjiga sažetaka / Jurić, Hrvoje ; Kelam, Ivica ; Dilica, Kristina (ur.). Osijek: Hrvatsko bioetičko društvo, 2021. str. 73-74

Podaci o odgovornosti

Štimac, Lidija ; Rupčić Kelam, Darija

hrvatski

Primjena i utjecaj scenske lutke na razvoj emaptije kod učenika nižih razreda

U današnje vrijeme globalnih promjena i recesijskih kriza često se zanemaruje važnost »malog čovjeka« u kontekstu razumijevanja njegovih egzistencijalnih potreba, a u svrhu samoostvarenja. U bujici prilagodbi tim promjenama svjetskih razmjera, čovjek kao da se gubi. Neoliberalni kapitalizam sa svojom kulturom narcizma i kultom individualizma, usuđujemo se ustvrditi, 74 stvara kulturu bezobzirnosti i ravnodušnosti, u kojoj postajemo imuni na društvene tragedije i promatrači ljudske patnje. Prožimanjem estetsko- umjetničkih i empatijskih značajki, kao bitnih sastavnica onoga što čini bit čovjeka, moguće je postići harmonične međuljudske odnose, kao preduvjete prvih koraka k uspješnijem odrastanju i prilagođavanju pojedinca. Neizostavno je spomenuti ulogu empatije i empatičnog i skrbnog mišljenja koje, uz kritičko i kreativno mišljenje, čini neizostavno trojstvo kada je riječ o odgojno-obrazovnom procesu djece. Ono što čini bit same empatije, kao čina očovječenja čovjeka, jest i imaginativni skok koji predstavlja prefiks za prevladavanje društvenih i političkih prepreka, ograničenja, marginaliziranja i udaljenosti, što su kočnice za uživljavanje u tuđe osjećaje. Jedan od načina pomoći izražavanju osjećaja kod djece jest i scenska lutka. Kroz igru dijete spontano preuzima uloge kako bi na kreativan način izreklo svoje misli, nastojanja, želje, htijenja i osjećaje. Upravo lutkarski odgoj predstavlja važnu sastavnicu cjelokupnog razvoja djeteta, počevši od najranije dobi kada novorođenče vježba motoriku pokreta, sve do psihosocijalnog razvoja u kasnijoj dobi odrastanja. Primjena je scenske lutke široka, pa se koristi u rješavanju vršnjačkih sukoba i otkrivanju novih umjetničkih sklonosti, a pridonosi i odgoju za empatiju, međusobnom poštovanju i razvoju socijalnih vještina. Ovim će se radom nastojati prikazati važnost njezine upotrebe i utjecaja na razvoj empatije u mlađoj školskoj dobi. Nakon teorijskog okvira, koji objašnjava važnost i ulogu scenske lutke i empatije u djetetovom životu, metodološkim pristupom u okviru akcijskog istraživanja prikazat će se praktični dio rada, koji obuhvaća radionice dramaterapije, kao prikaz utjecaja scenske lutke na razvoj empatije kod učenika nižih razreda, s naglaskom na potrebi njegovanja imaginativnog skoka uživljavanjem. Raspravom nastojimo proširiti i preispitati postavljenu hipotezu te ponuditi odgovore primjerene problemu.

empatija, empatično mišljenje, lutkarski odgoj, scenska lutka, skrbno mišljenje, dramaterapija

nije evidentirano

engleski

Aplication and Influence of Stage Puppet on the Development of Empathy in Lover Grade Students

nije evidentirano

empathy, empathetic thinking, puppetry education, stage puppet, caring thinking, dramatherapy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

73-74.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

4. Osječki dani bioetike - Knjiga sažetaka

Jurić, Hrvoje ; Kelam, Ivica ; Dilica, Kristina

Osijek: Hrvatsko bioetičko društvo

Podaci o skupu

4. osječki dani bioetike = 4th Osijek Day of Bioethics

predavanje

08.11.2021-09.11.2021

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Filozofija, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Plesna umjetnost i umjetnost pokreta