Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Svaka igra, svaka dobiva?: Kognitivno osnaživanje kao višedimenzionalni konstrukt (CROSBI ID 718755)

Prilog sa skupa u zborniku | prošireni sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Vranić, Andrea Svaka igra, svaka dobiva?: Kognitivno osnaživanje kao višedimenzionalni konstrukt // 23. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 12-12

Podaci o odgovornosti

Vranić, Andrea

hrvatski

Svaka igra, svaka dobiva?: Kognitivno osnaživanje kao višedimenzionalni konstrukt

Kognitivne sposobnosti polog su za uspjeh u gotovo svim domenama života. Brža obrada informacija i učinkovitije dosjećanje, veći opseg (radnog) pamćenja i snažnije odupiranje irelevantnim podražajima, fleksibilnije rješavanje problema i učinkovito asocijativno pamćenje, samo su neki od specifičnijih kognitivnih procesa u podlozi akademskog i profesionalnog uspjeha, ali i uspješnosti u svakodnevnim aktivnostima. Dinamična, informacijama zasićena, svakodnevica postavlja sve snažnije i veće zahtjeve na naše ograničene kognitivne kapacitete. Posljednjih se godina stoga predlažu brojne strategije i intervencije namijenjene osnaživanju mozgovnih funkcija i procesnih kapaciteta. Kognitivno osnaživanje relevantno je za čitav niz korisnika – od djece s ADHD-om ili odraslih u nepovoljnim uvjetima, stručnjaka u zahtjevnim poslovima visoke koncentracije, starijih osoba izloženih normativnom kognitivnom starenju, do osoba s traumatskim ozljedama mozga ili neurodegenerativnim bolestima. Ne čudi da je brain-training industrija jedna je od najbrže rastućih mlađih tržišnih grana. Usprkos tome, (ne)učinkovitost kognitivnih intervencija predmet je dugogodišnji prijepora i argumentacija među istraživačima. Sinteza istraživanja iz različitih znanstvenih područja sugerira kako odgovor na pitanje o učinkovitosti intervencija zahtijeva odmak od monolitnog shvaćanja kognitivnog osnaživanja kao jednodimenzionalnog konstrukta. Prihvatimo li osnaživanje kao višedimenzionalni konstrukt možemo govoriti o razlikama u učinkovitosti ovisno o prirodi intervencije, tj. koristi li biokemijske, fizikalne ili bihevioralne strategije. Također, učinkovitost će ovisiti o ciljanoj kognitivnoj domeni ili procesu koji je predmet osnaživanja, osobinama i individualnim varijablama sudionika, dugotrajnosti intervencije, pa čak i širem socijalnom prihvaćanju ideje mogućeg osnaživanja.

kognitivno osnaživanje, kognitivno starenje, trening, prediktori

nije evidentirano

engleski

Every game wins?: Cognitive empowerment as a multidimensional construct

nije evidentirano

cognitive empowerment, cognitive ageing, training, predictors

nije evidentirano

Podaci o prilogu

12-12.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

23. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU

Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea

Zadar: Sveučilište u Zadru

Podaci o skupu

23. dani psihologije u Zadru

ostalo

26.05.2022-28.05.2022

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija