Svaka igra, svaka dobiva?: Kognitivno osnaživanje kao višedimenzionalni konstrukt (CROSBI ID 718755)
Prilog sa skupa u zborniku | prošireni sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vranić, Andrea
hrvatski
Svaka igra, svaka dobiva?: Kognitivno osnaživanje kao višedimenzionalni konstrukt
Kognitivne sposobnosti polog su za uspjeh u gotovo svim domenama života. Brža obrada informacija i učinkovitije dosjećanje, veći opseg (radnog) pamćenja i snažnije odupiranje irelevantnim podražajima, fleksibilnije rješavanje problema i učinkovito asocijativno pamćenje, samo su neki od specifičnijih kognitivnih procesa u podlozi akademskog i profesionalnog uspjeha, ali i uspješnosti u svakodnevnim aktivnostima. Dinamična, informacijama zasićena, svakodnevica postavlja sve snažnije i veće zahtjeve na naše ograničene kognitivne kapacitete. Posljednjih se godina stoga predlažu brojne strategije i intervencije namijenjene osnaživanju mozgovnih funkcija i procesnih kapaciteta. Kognitivno osnaživanje relevantno je za čitav niz korisnika – od djece s ADHD-om ili odraslih u nepovoljnim uvjetima, stručnjaka u zahtjevnim poslovima visoke koncentracije, starijih osoba izloženih normativnom kognitivnom starenju, do osoba s traumatskim ozljedama mozga ili neurodegenerativnim bolestima. Ne čudi da je brain-training industrija jedna je od najbrže rastućih mlađih tržišnih grana. Usprkos tome, (ne)učinkovitost kognitivnih intervencija predmet je dugogodišnji prijepora i argumentacija među istraživačima. Sinteza istraživanja iz različitih znanstvenih područja sugerira kako odgovor na pitanje o učinkovitosti intervencija zahtijeva odmak od monolitnog shvaćanja kognitivnog osnaživanja kao jednodimenzionalnog konstrukta. Prihvatimo li osnaživanje kao višedimenzionalni konstrukt možemo govoriti o razlikama u učinkovitosti ovisno o prirodi intervencije, tj. koristi li biokemijske, fizikalne ili bihevioralne strategije. Također, učinkovitost će ovisiti o ciljanoj kognitivnoj domeni ili procesu koji je predmet osnaživanja, osobinama i individualnim varijablama sudionika, dugotrajnosti intervencije, pa čak i širem socijalnom prihvaćanju ideje mogućeg osnaživanja.
kognitivno osnaživanje, kognitivno starenje, trening, prediktori
nije evidentirano
engleski
Every game wins?: Cognitive empowerment as a multidimensional construct
nije evidentirano
cognitive empowerment, cognitive ageing, training, predictors
nije evidentirano
Podaci o prilogu
12-12.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
23. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU
Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea
Zadar: Sveučilište u Zadru
Podaci o skupu
23. dani psihologije u Zadru
ostalo
26.05.2022-28.05.2022
Zadar, Hrvatska