Odgajateljice kao govorni uzori (CROSBI ID 449794)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Davina Simper
Vlašić Duić, Jelena
hrvatski
Odgajateljice kao govorni uzori
Cilj je ovog rada istaknuti važnost brige za očuvanje glasa odgajatelja koji su prvi govoni uzori djeci. U teorijskom dijelu rada donosi se opis govorno-jezičnog razvoja djeteta od njegova rođenja do šeste godine života. Budući da je vokalna higijena odgajatelja od iznimne važnosti, prikazane su i objašnjene vježbe za glas i izgovor. U istraživačkom dijelu rada analizirane su snimke govora deset odgajateljica. Ispitane su fonacija, fundamentalna frekvencija, valni oblici titranja glasnica (shimmer i jitter), razina šuma (HNR), intenzitet, naglasni sustav, asimilacije te izražajnost pri čitanju ulomka slikovnice. Rezultati pokazuju kroničnu promuklost odgajateljica i šuman glas slabije kvalitete. Ispitivanje naglasnog sustava pokazalo je prevagu udarnoga naglasnog sustava, a ispitivanje asimilacija tendenciju hiperkoretnog izgovora i neprovođenje nekih vrsta asimilacija. U čitanju slikovnice odgajateljice su pokazale visoku razinu izražajnosti te vještinu u korištenju prozodijskih sredstava.
odgajateljice, jezični razvoj djeteta, vokalna higijena odgajatelja, promuklost, naglasni sustav, asimilacije
nije evidentirano
engleski
Kindergarten teachers as speech models
nije evidentirano
kindergarten teachers, speech and language development of a child, vocal hygiene of kindergarten teacher, hoarseness, accent pronunciation system, assimilations
nije evidentirano
Podaci o izdanju
57
02.06.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb