Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kulturna baština 19. stoljeća: Vatroslav Lisinski kao tema poučavanja u nastavi glazbe (CROSBI ID 718711)

Prilog sa skupa u zborniku | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Pušić, Ivana Kulturna baština 19. stoljeća: Vatroslav Lisinski kao tema poučavanja u nastavi glazbe // Zbornik radova s Međunarodnog interdisciplinarnog umjetničko-znanstvenog skupa „Pajo Kolarić i njegovo doba“ / Šulentić Begić, Jasna ; Gigić Karl, Blanka ; Šebo, Damir (ur.). Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 361-383

Podaci o odgovornosti

Pušić, Ivana

hrvatski

Kulturna baština 19. stoljeća: Vatroslav Lisinski kao tema poučavanja u nastavi glazbe

Kulturna baština skup je materijalnih i nematerijalnih dobara koji čine značajnu ulogu u očuvanju identiteta naroda. Usvajanjem znanja o kulturnoj baštini, učitelji će kod učenika potaknuti radoznalost za proučavanje kulturne baštine te osvijestiti važnost očuvanja, zaštite i promicanja vlastite i opće kulture. Jedan od najznačajnijih glazbenika 19. stoljeća koji su doprinijeli bogatstvu kulturne baštine Hrvatske danas je Vatroslav Lisinski, skladatelj prve hrvatske opere Ljubav i zloba. Cilj ovog rada je promovirati povijesni značaj i kulturno nasljeđe Lisinskog za Hrvatsku te obogatiti opseg sadržaja dostupnog za kreiranje nastave glazbe, a vezanog za kulturnu baštinu. U svrhu ostvarivanja navedenog, analiziran je život i rad Lisinskog te zastupljenost njegovih djela u preporučenom (neobaveznom) popisu pjesama, brojalica i glazbenih djela Kurikuluma nastavnih predmeta Glazbena kultura i Glazbena umjetnost, kao i u odobrenim udžbenicima za nastavu glazbe od petog do osmog razreda osnovne škole i od prvog do četvrtog razreda opće, jezične i klasične gimnazije, odnosno četvrtog razreda prirodoslovne i prvog i drugog razreda prirodoslovno-matematičke gimnazije, koji su se koristili tijekom školske godine 2020./2021. Rezultati su pokazali da djela skladatelja nisu zastupljena u svim udžbenicima ni u svim razredima, ali će se svi učenici susreti s djelima skladatelja barem u jednom razredu tijekom osnovnoškolskog, a zatim i srednjoškolskog gimnazijskog obrazovanja. Najveća zastupljenost djela skladatelja u osnovnoj školi uočena je u udžbeniku Allegro 8, a u srednjoj školi u udžbeniku Glazbena umjetnost 3. Predlažemo nadopunu ovoga istraživanja na 4. razred osnovne škole i na nova izdanja udžbenika za 8. razred osnovne i 4. razred srednje škole te proširenje istraživanja na zastupljenost djela ostalih skladatelja koji su doprinijeli bogatstvu kulturne baštine Hrvatske.

kulturna baština, kurikulum, nastava glazbe, Vatroslav Lisinski

nije evidentirano

engleski

Cultural heritage of the 19th century: Vatroslav Lisinski as a topic of teaching in music teaching

nije evidentirano

cultural heritage, curriculum, music teaching, Vatroslav Lisinski

nije evidentirano

Podaci o prilogu

361-383.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova s Međunarodnog interdisciplinarnog umjetničko-znanstvenog skupa „Pajo Kolarić i njegovo doba“

Šulentić Begić, Jasna ; Gigić Karl, Blanka ; Šebo, Damir

Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-8181-46-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Povezane osobe




Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti, Pedagogija