Mogu li nagrade povećati intrinzičnu motivaciju za učenje? - Pregled istraživanja (CROSBI ID 310419)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Sorić, Izabela
hrvatski
Mogu li nagrade povećati intrinzičnu motivaciju za učenje? - Pregled istraživanja
Pitanje može li se nagradama poticati poželjno ponašanje postavlja se u psihologiji već desetljećima u vrlo različitim kontekstima (obrazovnom, sportskom, industrijskom i sl.). U znanstveno-istraživačkom smislu ovo pitanje proizlazi iz teoretske pretpostavke o odvojenosti (negativnoj interakciji) intrinzične i ekstrinzične motivacije, odnosno iz pretpostavke da nagrade (kao oblik ekstrinzične motivacije) smanjuju intrinzičnu motivaciju. U radu je kroz pregled psiholoških i neuroznanstvenih istraživanja ovih pretpostavki naglašena sva kompleksnost i osjetljivost fenomena nagrađivanja i njegova utjecaja na motivaciju pojedinca. Naime, efekt nagrada na intrinzičnu motivaciju ovisan je o velikom broju faktora vezanih uz: samu osobnost nagrađivane osobe, vrstu nagrađene aktivnosti i početni stupnju motivacije za nju, karakteristike same nagrade i kontekst u kojem se nagrađivanje vrši. Prikazana istraživanja i njihovi rezultati interpretirani su s obzirom na mogućnost njihove implementacije u obrazovnu praksu, odnosno kao odgovor na pitanje može li se nagradama pojačati učenička intrinzična motivacija za učenje.
nagrade ; intrinzična motivacija ; ekstrinzična motivacija ; neuroznanost ; obrazovni kontekst
nije evidentirano
engleski
Can rewards increase intrinsic motivation for learning? - A review
nije evidentirano
rewards ; intrinsic motivation ; extrinsic motivation ; neuroscience ; educational context
nije evidentirano