Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Mogu li nagrade povećati intrinzičnu motivaciju za učenje? - Pregled istraživanja (CROSBI ID 310419)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija

Sorić, Izabela Mogu li nagrade povećati intrinzičnu motivaciju za učenje? - Pregled istraživanja // Suvremena psihologija, 24 (2021), 2; 127-152. doi: 10.21465/2021-SP-242-01

Podaci o odgovornosti

Sorić, Izabela

hrvatski

Mogu li nagrade povećati intrinzičnu motivaciju za učenje? - Pregled istraživanja

Pitanje može li se nagradama poticati poželjno ponašanje postavlja se u psihologiji već desetljećima u vrlo različitim kontekstima (obrazovnom, sportskom, industrijskom i sl.). U znanstveno-istraživačkom smislu ovo pitanje proizlazi iz teoretske pretpostavke o odvojenosti (negativnoj interakciji) intrinzične i ekstrinzične motivacije, odnosno iz pretpostavke da nagrade (kao oblik ekstrinzične motivacije) smanjuju intrinzičnu motivaciju. U radu je kroz pregled psiholoških i neuroznanstvenih istraživanja ovih pretpostavki naglašena sva kompleksnost i osjetljivost fenomena nagrađivanja i njegova utjecaja na motivaciju pojedinca. Naime, efekt nagrada na intrinzičnu motivaciju ovisan je o velikom broju faktora vezanih uz: samu osobnost nagrađivane osobe, vrstu nagrađene aktivnosti i početni stupnju motivacije za nju, karakteristike same nagrade i kontekst u kojem se nagrađivanje vrši. Prikazana istraživanja i njihovi rezultati interpretirani su s obzirom na mogućnost njihove implementacije u obrazovnu praksu, odnosno kao odgovor na pitanje može li se nagradama pojačati učenička intrinzična motivacija za učenje.

nagrade ; intrinzična motivacija ; ekstrinzična motivacija ; neuroznanost ; obrazovni kontekst

nije evidentirano

engleski

Can rewards increase intrinsic motivation for learning? - A review

nije evidentirano

rewards ; intrinsic motivation ; extrinsic motivation ; neuroscience ; educational context

nije evidentirano

Podaci o izdanju

24 (2)

2021.

127-152

objavljeno

1331-9264

2584-3052

10.21465/2021-SP-242-01

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost