Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Percipirana kvaliteta poučavanja i akademske emocije: posredujuća uloga kognitivnih procjena kontrole i vrijednosti (CROSBI ID 718611)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Balaž, Barbara ; Burić, Irena ; Huić, Aleksandra ; Sorić, Izabela ; Šimunović, Mara Percipirana kvaliteta poučavanja i akademske emocije: posredujuća uloga kognitivnih procjena kontrole i vrijednosti // 23. Dani psihologije u Zadru: Knjiga sažetaka / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 44-45

Podaci o odgovornosti

Balaž, Barbara ; Burić, Irena ; Huić, Aleksandra ; Sorić, Izabela ; Šimunović, Mara

hrvatski

Percipirana kvaliteta poučavanja i akademske emocije: posredujuća uloga kognitivnih procjena kontrole i vrijednosti

Prema teoriji kontrole i vrijednosti emocija postignuća (Pekrun, 2006), kvaliteta poučavanja povoljno djeluje na formiranje učeničkih kognitivnih procjena kontrole i vrijednosti koje pak neposredno determiniraju vrstu akademskih emocija. Općenito, istraživanja posvećena proučavanju antecedenata akademskih emocija, kako posrednih kao što su kvaliteta poučavanja, tako i neposrednih kao što su učenička uvjerenja o vrijednosti i kontroli nad aktivnostima i ishodima postignuća, predstavljaju važan doprinos boljem razumijevanju etiologije emocionalnog doživljavanja učenika te promoviranju povoljnijih emocionalnih iskustava u obrazovnom kontekstu. Stoga je cilj ovog istraživanja bio provjeriti medijacijsku ulogu samoefikasnosti i vrijednosti zadatka u objašnjenju odnosa između tri temeljne dimenzije kvalitete poučavanja – kognitivna stimulacija, upravljanje razredom i pružanje podrške učenicima – te niza emocija doživljenih za vrijeme nastave (uživanje, ponos, nada, ljutnja, anksioznost, sram, beznađe i dosada). U istraživanju su sudjelovala 17.984 učenika iz ukupno 1043 razreda i 73 srednje škole na području RH koji su procjenjivali kvalitetu poučavanja nastavnika ciljanog predmeta te samoizvještavali o samoefikanosti, vrijednosti zadatka te akademskim emocijama doživljenim na nastavi iz tog predmeta. Primjena višerazinskog modeliranja strukturalnim jednadžbama pokazala je da samoefikasnost djelomično posreduje odnos između kvalitete poučavanja i akademskih emocija – što su učenici percipirali kvalitetu poučavanja nastavnika ciljanog predmeta većom, davali su veće procjene samoefikasnosti, koje su zauzvrat bile povezane s višim razinama pozitivnih emocija i nižim razinama negativnih emocija. Također, veća percipirana kvaliteta poučavanja bila je izravno povezana s većim razinama pozitivnih emocija i nižim razinama negativnih emocija. Međutim, kognitivna procjena vrijednosti djelomično je posredovala samo odnos između kvalitete poučavanja i pozitivnih emocija, dok je s negativnim akademskim emocijama bila nepovezana. Ovakvi odnosi bili su prisutni na obje razine analize, odnosno i unutar i između razreda. Zaključno, dobiveni rezultati potvrđuju postavke teorije kontrole i vrijednosti emocija postignuća te sugeriraju da bi se kroz povećanje kvalitete poučavanja izravno moglo unaprijediti adaptivnije emocionalno doživljavanje učenika, ali i neizravno kroz izgradnju pozitivnih percepcija vrijednosti i kontrole nad učenjem i postignućem.

kvaliteta poučavanja ; samoefikasnost ; vrijednost zadatka ; akademske emocije ; višerazinska medijacijska analiza

nije evidentirano

engleski

Perceived teaching quality and academic emotions: the mediating role of cognitive appraisals of control and value

nije evidentirano

teaching quality ; self-efficacy ; task value ; academic emotions ; multilevel mediation analysis

nije evidentirano

Podaci o prilogu

44-45.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

23. Dani psihologije u Zadru: Knjiga sažetaka

Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea

Zadar: Sveučilište u Zadru

Podaci o skupu

23. dani psihologije u Zadru

predavanje

26.05.2022-28.05.2022

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija