Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Što čini učenike otpornima? Pozitivan razvoj mladih i školska klima kao odrednice akademske otpornosti (CROSBI ID 718607)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Roviš, Darko ; Vrdoljak, Gabrijela ; Šutić, Lucija ; Novak, Miranda ; Mihić, Josipa ; Maglica, Toni ; Gačal, Hana Što čini učenike otpornima? Pozitivan razvoj mladih i školska klima kao odrednice akademske otpornosti // 23rd Psychology Days in Zadar: Book of Abstracts / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 126-127

Podaci o odgovornosti

Roviš, Darko ; Vrdoljak, Gabrijela ; Šutić, Lucija ; Novak, Miranda ; Mihić, Josipa ; Maglica, Toni ; Gačal, Hana

hrvatski

Što čini učenike otpornima? Pozitivan razvoj mladih i školska klima kao odrednice akademske otpornosti

U projektu Testiranje 5C modela pozitivnog razvoja mladih: tradicionalno i digitalno mobilno mjerenje (P.R.O.T.E.C.T.), UIP – 2020 – 02 – 2852 fokus je na 5C modelu pozitivnog razvoja mladih koji opisuje pet indikatora pozitivnog razvoja: kompetencije, samosvijest, karakter, povezanost s drugima i brižnost. Istraživanja pokazuju kako je jedan od ishoda pozitivnog razvoja u adolescenciji i akademska otpornost, definirana kao sposobnost pojedinca da prevlada izazove s kojima se susreće tijekom svog obrazovanja. Dosadašnji nalazi pokazuju kako, osim pozitivnog razvoja, važnu ulogu u razvoju akademske otpornosti igra i školska klima pa je cilj ovog rada ispitati predviđaju li percipirana školska klima i indikatori pozitivnog razvoja mladih opisani 5C modelom akademsku otpornost kod učenika prvih razreda srednje škole. U istraživanje su uključeni učenici trogodišnjih, četverogodišnjih i petogodišnjih strukovnih škole te gimnazija u Osijeku, Rijeci, Splitu, Varaždinu i Zagrebu. Sudionici su tijekom proljeća 2022. ispunjavali online bateriju upitnika koja je, između ostalog, uključivala Hrvatski upitnik školske klime, Kratku verziju upitnika 5C modela te Skalu akademske otpornosti. Preliminarni rezultati hijerarhijske regresijske analize na manjem uzorku od 750 učenika prvih razreda pokazuju kako model koji uključuje spol, vrstu srednje škole, percipiranu školsku klimu i indikatore pozitivnog razvoja objašnjava 41 % varijance u akademskoj otpornosti. Pritom veću otpornost pokazuju mladići, učenici strukovnih škola, učenici koji pozitivnije percipiraju školsku klimu te mladi s izraženijom samosviješću, brižnošću i kompetencijama. Osim što dobiveni rezultati značajno doprinose spoznaji u području pozitivnog razvoja mladih, oni imaju i brojne praktične implikacije za stručnjake u obrazovanju. Nalazi sugeriraju važnost ulaganja u socijalno-emocionalno učenje u školskom kontekstu te rodne perspektive u obrazovanju. Za bolje razumijevanje školskih odnosa i akademskih ishoda u nastavku projekta ispitat će se i potencijalne interakcije te razvojni obrasci indikatora pozitivnog razvoja, školskih odnosa i akademske otpornosti.

adolescenti ; akademska otpornost ; pozitivan razvoj mladih ; 5C model pozitivnog razvoja ; školska klima

nije evidentirano

engleski

What makes students resilient? Positive youth development and school climate as determinants of academic buoyancy

nije evidentirano

adolescents ; academic buoyancy ; positive youth development ; 5Cs model of positive youth development ; school climate

nije evidentirano

Podaci o prilogu

126-127.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

23rd Psychology Days in Zadar: Book of Abstracts

Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea

Zadar: Sveučilište u Zadru

Podaci o skupu

23. dani psihologije u Zadru

predavanje

26.05.2022-28.05.2022

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Psihologija