Što čini učenike otpornima? Pozitivan razvoj mladih i školska klima kao odrednice akademske otpornosti (CROSBI ID 718607)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Roviš, Darko ; Vrdoljak, Gabrijela ; Šutić, Lucija ; Novak, Miranda ; Mihić, Josipa ; Maglica, Toni ; Gačal, Hana
hrvatski
Što čini učenike otpornima? Pozitivan razvoj mladih i školska klima kao odrednice akademske otpornosti
U projektu Testiranje 5C modela pozitivnog razvoja mladih: tradicionalno i digitalno mobilno mjerenje (P.R.O.T.E.C.T.), UIP – 2020 – 02 – 2852 fokus je na 5C modelu pozitivnog razvoja mladih koji opisuje pet indikatora pozitivnog razvoja: kompetencije, samosvijest, karakter, povezanost s drugima i brižnost. Istraživanja pokazuju kako je jedan od ishoda pozitivnog razvoja u adolescenciji i akademska otpornost, definirana kao sposobnost pojedinca da prevlada izazove s kojima se susreće tijekom svog obrazovanja. Dosadašnji nalazi pokazuju kako, osim pozitivnog razvoja, važnu ulogu u razvoju akademske otpornosti igra i školska klima pa je cilj ovog rada ispitati predviđaju li percipirana školska klima i indikatori pozitivnog razvoja mladih opisani 5C modelom akademsku otpornost kod učenika prvih razreda srednje škole. U istraživanje su uključeni učenici trogodišnjih, četverogodišnjih i petogodišnjih strukovnih škole te gimnazija u Osijeku, Rijeci, Splitu, Varaždinu i Zagrebu. Sudionici su tijekom proljeća 2022. ispunjavali online bateriju upitnika koja je, između ostalog, uključivala Hrvatski upitnik školske klime, Kratku verziju upitnika 5C modela te Skalu akademske otpornosti. Preliminarni rezultati hijerarhijske regresijske analize na manjem uzorku od 750 učenika prvih razreda pokazuju kako model koji uključuje spol, vrstu srednje škole, percipiranu školsku klimu i indikatore pozitivnog razvoja objašnjava 41 % varijance u akademskoj otpornosti. Pritom veću otpornost pokazuju mladići, učenici strukovnih škola, učenici koji pozitivnije percipiraju školsku klimu te mladi s izraženijom samosviješću, brižnošću i kompetencijama. Osim što dobiveni rezultati značajno doprinose spoznaji u području pozitivnog razvoja mladih, oni imaju i brojne praktične implikacije za stručnjake u obrazovanju. Nalazi sugeriraju važnost ulaganja u socijalno-emocionalno učenje u školskom kontekstu te rodne perspektive u obrazovanju. Za bolje razumijevanje školskih odnosa i akademskih ishoda u nastavku projekta ispitat će se i potencijalne interakcije te razvojni obrasci indikatora pozitivnog razvoja, školskih odnosa i akademske otpornosti.
adolescenti ; akademska otpornost ; pozitivan razvoj mladih ; 5C model pozitivnog razvoja ; školska klima
nije evidentirano
engleski
What makes students resilient? Positive youth development and school climate as determinants of academic buoyancy
nije evidentirano
adolescents ; academic buoyancy ; positive youth development ; 5Cs model of positive youth development ; school climate
nije evidentirano
Podaci o prilogu
126-127.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
23rd Psychology Days in Zadar: Book of Abstracts
Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea
Zadar: Sveučilište u Zadru
Podaci o skupu
23. dani psihologije u Zadru
predavanje
26.05.2022-28.05.2022
Zadar, Hrvatska
Povezanost rada
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Psihologija