Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Korištenje digitalnih tehnologija i izvršne funkcije u srednjem djetinjstvu (CROSBI ID 718584)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Kućar, Maja ; Džida, Marija ; Brajša-Žganec, Andreja ; Kotrla Topić, Marina ; Brkljačić, Tihana Korištenje digitalnih tehnologija i izvršne funkcije u srednjem djetinjstvu // 23. Dani psihologije u Zadru, knjiga sažetaka / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.). Zadar, 2022. str. 89-89

Podaci o odgovornosti

Kućar, Maja ; Džida, Marija ; Brajša-Žganec, Andreja ; Kotrla Topić, Marina ; Brkljačić, Tihana

hrvatski

Korištenje digitalnih tehnologija i izvršne funkcije u srednjem djetinjstvu

Nije novost da međuodnos pojedinca i digitalne tehnologije postaje sve kompleksniji, a da se pritom povećava vrijeme pred ekranima, odnosno vrijeme provedeno koristeći digitalne uređaje. Mlađe se generacije od ranog djetinjstva uče služiti različitim digitalnim uređajima što navodi istraživače na ispitivanje povezanosti između korištenja digitalnih uređaja te različitih domena ljudskog funkcioniranja. Jedna od tih domena su kognitivni procesi. Postavlja se pitanje povezanosti, ali i rizika povećane izloženosti ekranima u odnosu na procese pažnje, pamćenja, mišljenja te izvršnih funkcija. Cilj je ovog rada ispitati predviđaju li različite mjere dječjeg korištenja digitalnih tehnologija, dječje teškoće u izvršnim funkcijama u srednjem djetinjstvu. Istraživanje je provedeno u sklopu CHILD-WELL projekta kojeg financira Hrvatska zaklada za znanost. U ovom istraživanju korišteni su podaci djece i majki (1144 dijade majka-dijete ; 543 dječaka, 601 djevojčica, M(dob) = 10.51, SD = 1.15). Djeca su ispunila podatke o čestini korištenja digitalnih tehnologija u različite svrhe poput zabave i komunikacije. Također su dali podatke o vlastitoj preokupiranosti digitalnim tehnologijama. Majke su procijenile dječje teškoće u izvršnim funkcijama koje su operacionalizirane kao teškoće u regulaciji kognicija, ponašanja i emocija. Majke su procijenile i dječje korištenje digitalnih tehnologija u različite svrhe, čestinu dječjeg korištenja digitalnih uređaja, te broj sati koje dijete provede koristeći digitalne uređaje tijekom tjedna. Dječje i majčine procjene čestine korištenja tehnologija u različite svrhe korelirale su umjereno pozitivno. U hijerarhijskoj regresijskoj analizi pokazalo se da su jedini prediktori teškoća u izvršnim funkcijama dječja procjena preokupiranosti tehnologijama, te majčine procjene čestine, odnosno broja sati provedenih u korištenju digitalnih tehnologija. Djeca koja imaju viši rezultat na skali preokupiranosti digitalnim tehnologijama, te ona koja provode više vremena u korištenju digitalnih tehnologija imaju više razine teškoća u izvršnim funkcijama. Korištenje digitalnih tehnologija u različite svrhe pokazuje različite obrasce povezanosti s teškoćama u izvršnim funkcijama ovisno o samoj svrsi aktivnosti. Ovi rezultati u skladu su s drugim nalazima u području te ukazuju na kompleksnost efekata dječjeg ponašanja u kontekstu digitalnih tehnologija.

korištenje tehnologije ; vrijeme pred ekranima ; izvršne funkcije ; srednje djetinjstvo

nije evidentirano

engleski

Digital Technologies and Executive Functions in Middle Childhood

nije evidentirano

Technology usage ; screen-time ; executive functions ; middle childhood

nije evidentirano

Podaci o prilogu

89-89.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

23. Dani psihologije u Zadru, knjiga sažetaka

Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea

Zadar:

Podaci o skupu

23. dani psihologije u Zadru

predavanje

26.05.2022-28.05.2022

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija