Pregled bibliografske jedinice broj: 1197123
Pravedne kompanije, zadovoljni pomorci: medijacijska uloga stresa na brodu
Pravedne kompanije, zadovoljni pomorci: medijacijska uloga stresa na brodu // 23 Dani psihologije u Zadru - Knjiga sažetaka / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 36-36 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1197123 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pravedne kompanije, zadovoljni pomorci: medijacijska uloga stresa na brodu
(Fair companies, satisfied seafarers: The mediating role of stress on board)
Autori
Sić, Leon ; Galić, Marko ; Slišković, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
23 Dani psihologije u Zadru - Knjiga sažetaka
/ Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2022, 36-36
Skup
23. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2022. - 28.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
pomorstvo, organizacijska pravednost, emocionalna inteligencija, stres na brodu, zadovoljstvo poslom
(seafaring ; organizational justice ; emotional intelligence ; stress on board ; job satisfaction)
Sažetak
Pomorska profesija odlikuje se visokom specifičnosti i zahtjevnosti, a važnost pomorstva očituje se u međunarodnoj razmjeni dobara. Nalazi istraživanja u općoj populaciji sugeriraju brojne antecedente zadovoljstva poslom poput emocionalne inteligencije i organizacijske pravednosti, ali i prediktivnu ulogu zadovoljstva poslom u objašnjenju različitih ishoda poput fizičkog zdravlja, radne učinkovitosti, kao i namjere napuštanja radne organizacije. Rezultati istraživanja na uzorcima pomoraca ukazuju da niže razine stresa i više razine organizacijske pravednosti doprinose višem zadovoljstvu poslom. Uzimajući u obzir relativnu neistraženost ovoga područja u pomorstvu, cilj ovoga istraživanja je ispitati ulogu emocionalne inteligencije i pravednosti u organizacijskom kontekstu u objašnjenju zadovoljstva poslom te ispitati medijacijsku ulogu stresa na brodu između ispitivanih prediktora i zadovoljstva poslom. U istraživanju su sudjelovali pomorci iz Republike Hrvatske (N=177), a pripremljeni online upitnik je sadržavao Upitnik emocionalne inteligencije, Skalu stresa na brodu, Skalu pravednosti u organizacijskom kontekstu te Skalu zadovoljstva poslom. Analizom traga utvrđeno je da više razine emocionalne inteligencije izravno doprinose višem zadovoljstvu poslom, dok više razine organizacijske pravednosti izravno, ali i preko nižih razina stresa na brodu doprinose višim razinama zadovoljstva poslom. Nalazi ovoga istraživanja pridonose razumijevanju zadovoljstva poslom pomoraca, ali imaju i važne praktične implikacije za brodarske kompanije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija