POVEZANOST OBJEKTIVNIH I SUBJEKTIVNIH PROCJENA DAROVITOSTI UČENIKA (CROSBI ID 718519)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Majić, Ana ; Zelić, Ivica ; Ćurković, Natalija
hrvatski
POVEZANOST OBJEKTIVNIH I SUBJEKTIVNIH PROCJENA DAROVITOSTI UČENIKA
Identifikacija darovitosti složen je i multidimenzionalan proces na čiju pouzdanost utječe korištenje različitih izvora podataka prilikom uočavanja i utvrđivanja darovitosti. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati povezanost rezultata objektivnih i subjektivnih procjena darovitosti. Kao instrument objektivne procjene korišten je test matematičkih sposobnosti koji je sadržavao tri faktora: matematičko znanje, primjenu i kreativnost. Subjektivna procjena darovitosti odnosila se na upitnike za roditelje, učitelje i vršnjake te upitnike samoprocjene učenika. Istraživanje je provedeno na 3341 učeniku četvrtog razreda osnovne škole te njihovim učiteljima, roditeljima i vršnjacima iz istog razrednog odjeljenja. Za potrebe ispitivanja konstruirane su skale procjene i test matematičkih sposobnosti. Korištene skale procjene i test imali su visoku pouzdanost (Cronbach alfa od 0.80 do 0.95). Dobiveni koeficijenti povezanosti objektivnih i subjektivnih procjena su statistički značajni i umjerenih veličina. Pritom je objektivna procjena bila najviše povezana s procjenom učitelja, a potom s procjenom roditelja dok je nešto niža povezanost dobivena s vršnjačkim procjenama te najniža s učeničkim samoprocjenama. Provedbom multiple regresijske analize dodatno su ispitani odnosi pojedinih subjektivnih procjena i rezultata na svakom od tri faktora matematičkoga testa. Dobiveni rezultati upućuju na to da pri identifikaciji darovitosti u obzir treba uzeti procjene iz više različitih izvora te da njihovo kombiniranje doprinosi pouzdanosti zaključaka o darovitosti učenika u području matematike.
darovitost ; identifikacija ; procjena darovitosti
nije evidentirano
engleski
Relationship between objective and subjective measures of students' giftedness
nije evidentirano
giftedness, identification, assessment of giftedness
nije evidentirano
Podaci o prilogu
96-96.
2022.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XXIII. Dani psihologije u Zadru. Knjiga sažetaka.
Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea
Zadar:
Podaci o skupu
23. dani psihologije u Zadru
predavanje
26.05.2022-28.05.2022
Zadar, Hrvatska