Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

POVEZANOST OBJEKTIVNIH I SUBJEKTIVNIH PROCJENA DAROVITOSTI UČENIKA (CROSBI ID 718519)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Majić, Ana ; Zelić, Ivica ; Ćurković, Natalija POVEZANOST OBJEKTIVNIH I SUBJEKTIVNIH PROCJENA DAROVITOSTI UČENIKA // XXIII. Dani psihologije u Zadru. Knjiga sažetaka. / Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea (ur.). Zadar, 2022. str. 96-96

Podaci o odgovornosti

Majić, Ana ; Zelić, Ivica ; Ćurković, Natalija

hrvatski

POVEZANOST OBJEKTIVNIH I SUBJEKTIVNIH PROCJENA DAROVITOSTI UČENIKA

Identifikacija darovitosti složen je i multidimenzionalan proces na čiju pouzdanost utječe korištenje različitih izvora podataka prilikom uočavanja i utvrđivanja darovitosti. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati povezanost rezultata objektivnih i subjektivnih procjena darovitosti. Kao instrument objektivne procjene korišten je test matematičkih sposobnosti koji je sadržavao tri faktora: matematičko znanje, primjenu i kreativnost. Subjektivna procjena darovitosti odnosila se na upitnike za roditelje, učitelje i vršnjake te upitnike samoprocjene učenika. Istraživanje je provedeno na 3341 učeniku četvrtog razreda osnovne škole te njihovim učiteljima, roditeljima i vršnjacima iz istog razrednog odjeljenja. Za potrebe ispitivanja konstruirane su skale procjene i test matematičkih sposobnosti. Korištene skale procjene i test imali su visoku pouzdanost (Cronbach alfa od 0.80 do 0.95). Dobiveni koeficijenti povezanosti objektivnih i subjektivnih procjena su statistički značajni i umjerenih veličina. Pritom je objektivna procjena bila najviše povezana s procjenom učitelja, a potom s procjenom roditelja dok je nešto niža povezanost dobivena s vršnjačkim procjenama te najniža s učeničkim samoprocjenama. Provedbom multiple regresijske analize dodatno su ispitani odnosi pojedinih subjektivnih procjena i rezultata na svakom od tri faktora matematičkoga testa. Dobiveni rezultati upućuju na to da pri identifikaciji darovitosti u obzir treba uzeti procjene iz više različitih izvora te da njihovo kombiniranje doprinosi pouzdanosti zaključaka o darovitosti učenika u području matematike.

darovitost ; identifikacija ; procjena darovitosti

nije evidentirano

engleski

Relationship between objective and subjective measures of students' giftedness

nije evidentirano

giftedness, identification, assessment of giftedness

nije evidentirano

Podaci o prilogu

96-96.

2022.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XXIII. Dani psihologije u Zadru. Knjiga sažetaka.

Tucak Junaković, Ivana ; Macuka, Ivana ; Tokić, Andrea

Zadar:

Podaci o skupu

23. dani psihologije u Zadru

predavanje

26.05.2022-28.05.2022

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija