Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Motivacija za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave (CROSBI ID 310239)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Rovan, Daria ; Trupčević, Goran ; Glasnović Gracin, Dubravka Motivacija za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 31 (2022), 1; 113-133. doi: 10.5559/di.31.1.06

Podaci o odgovornosti

Rovan, Daria ; Trupčević, Goran ; Glasnović Gracin, Dubravka

hrvatski

Motivacija za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja o matematici kod budućih učitelja razredne nastave u skladu s postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. U istraživanju je sudjelovalo 237 studenata prve godine učiteljskoga studija koji su rješavali ispit znanja matematike te ispunili upitnik kako bismo mogli utvrditi u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja koja studenti formiraju tijekom studija (samoefikasnost i subjektivna vrijednost matematike) povezana s njihovim prethodnim iskustvima s matematikom (vrsta srednjoškolskoga programa, razina usvojenosti matematičkih znanja i vještina, epistemička uvjerenja te ciljevi postignuća koje su imali tijekom srednje škole) te kako su povezana sa spremnosti studenata za ulaganje truda u učenje matematike te matematičkom anksioznosti. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza upućuju na to da prethodna iskustva s matematikom predstavljaju važne prediktore samoefikasnosti i vrijednosti matematike. Aktualna motivacijska uvjerenja važni su prediktori i uključenosti studenata u učenje matematike, kao i njihove matematičke anksioznosti, pri čemu su i dalje u određenoj mjeri važna i prethodna iskustva studenata s matematikom. Dobiveni rezultati potvrđuju temeljne postavke teorije očekivanja i vrijednosti te upućuju na to da je u inicijalnom obrazovanju učitelja važno podržavati razvoj adaptivnih uvjerenja o matematici.

obrazovanje učitelja ; učenje matematike ; motivacija ; samoefikasnost ; subjektivna vrijednost

nije evidentirano

engleski

Pre-Service Primary School Teachers' Motivation for Learning Mathematics

nije evidentirano

teacher education ; mathematics education ; motivation ; self-efficacy ; subjecitve value

nije evidentirano

Podaci o izdanju

31 (1)

2022.

113-133

objavljeno

1330-0288

1848-6096

10.5559/di.31.1.06

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija

Poveznice
Indeksiranost