Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vezanost za školu i adaptivno ponašanje adolescenata (CROSBI ID 327982)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Buško, Vesna ; Bezinović, Petar Vezanost za školu i adaptivno ponašanje adolescenata // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 32 / 2023 (2023), 3; 471-492. doi: 10.5559/di.32.3.05

Podaci o odgovornosti

Buško, Vesna ; Bezinović, Petar

hrvatski

Vezanost za školu i adaptivno ponašanje adolescenata

Rad se bavi ulogom školskih iskustava u tumačenju varijacija u bihevioralnim i doživljajnim aspektima prilagodbe adolescenata srednjoškolske dobi. Istraživanje je provedeno na podacima prikupljenim na stratificiranom slučajnom uzorku učenika (N=978) oba spola i svih razreda srednjih škola Dubrovačko- neretvanske županije. Ispitane su dobne i spolne razlike u razini i strukturi povezanosti odabranih mjera školskih iskustava, načina provođenja slobodnog vremena i pokazatelja adaptacijskih ishoda. Značajno viši stupanj privrženosti školi i predanosti školskim obavezama utvrđen je kod mlađih učenika i djevojaka, dok se izloženost sredstvima ovisnosti očekivano pokazala značajno češćom među učenicima starijih razreda. Rezultati multigrupnih analiza strukturalnih jednadžbi potvrdili su značajne izravne povezanosti pokazatelja školskih iskustava s mjerom općeg zadovoljstva životom te posredne veze ovih varijabli s čestinom konzumacije sredstava ovisnosti. Opažene su donekle različite vrijednosti strukturalnih parametara u spolno definiranim uzorcima, dok dobne razlike u dobivenom sklopu strukturalnih veza nisu potvrđene.

privrženost školi, predanost školskim obvezama, strah do ocjenjivanja, slobodno vrijeme, korištenje sredstava ovisnosti, zadovoljstvo životom

nije evidentirano

engleski

School bonding and adaptive behavior in adolescents

The paper examines the role of school experiences in accounting for behavioural and subjective aspects of high- -school student adjustment. The study data were collected on a stratified random sample of students (N = 978) of both genders and attending all 4 grades of high schools in the Dubrovnik-Neretva County. Age and gender differences in the level and structure of relationships among the selected measures of school experiences, leisure-time variables, and adaptation outcomes were examined. Higher levels of students’ attachment and commitment to fulfilling school obligations were detected among younger students and females, while the exposure to alcohol and substance use was expectedly found to be more common among higher-grade students. Multigroup structural equation analyses confirmed significant direct relationships of latent measures of school experiences with general satisfaction with life, and indirect relationships of the same school experiences variables with the regularity of substance use among students. Somewhat different magnitudes of structural parameters were observed between the samples defined by gender, whereas age differences in the obtained pattern of structural relationships were not supported by the empirical data.

attachment and commitment to school, test anxiety, unstructured leisure activities, substance use, life satisfaction

nije evidentirano

Podaci o izdanju

32 / 2023 (3)

2023.

471-492

objavljeno

1330-0288

1848-6096

10.5559/di.32.3.05

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija

Poveznice
Indeksiranost