ORGANIZACIJSKA KULTURA ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE – NOVA TERMINOLOŠKA PERSPEKTIVA (CROSBI ID 718455)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Tokić Zec, Ružica
hrvatski
ORGANIZACIJSKA KULTURA ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE – NOVA TERMINOLOŠKA PERSPEKTIVA
Suvremena odgojno-obrazovna ustanova nije samo mjesto stjecanja znanja i usvajanja novih činjenica, već i mjesto suživota različitih osoba. U pozitivnoj i otvorenoj organizacijskoj kulturi promjene se iniciraju iznutra, od strane samih odgojno-obrazovnih djelatnika što pridonosi općem zadovoljstvu dionika, većoj motiviranosti i stvaranju atmosfere prihvaćanja. Cameron i Quinn (2006) definiraju četiri dimenzije organizacijske kulture: klan kultura, ad hoc kultura, hijerarhijska kultura i tržišna kultura. Na temelju istraživanja (Tokić Zec, 2021) prema procjenama odgojno-obrazovnih djelatnika dolazi do spajanja dviju dimenzija organizacijske kulture u jednu te je konstruiran novi model organizacijske kulture odgojno-obrazovne ustanove kojega čine dvije dimenzije: strukturirano-obiteljska kultura i inovativno-poduzetnička kultura. U ukupnom uzorku ispitanika (N=715) na prvom mjestu se nalazi strukturirano-obiteljska kultura koju karakterizira: kolegijalnost, dogovor, obiteljska atmosfera, strukturiranost rada i jasna pravila. Iz istraživanja proizlazi i definicija organizacijske kulture odgojno-obrazovne ustanove koja se odnosi na nevidljive elemente koji se očituju u vidljivom ponašanju odgojno-obrazovnih djelatnika. To je organizacija svakodnevnog rada djelatnika koji su usmjereni zajedničkom cilju postavljenom na zajedničkoj viziji, misiji i vrijednostima ustanove te su motivirani za unaprjeđenje odgojno-obrazovnog procesa i ustanove. Organizacijsku kulturu odgojno-obrazovne ustanove određuju kvalitetni odnosi, kolegijalnost, povjerenje, timski rad, zajedničke aktivnosti, jasna pravila i ozračje sigurnosti. Odgojno-obrazovni su djelatnici „jedno biće“ koje kreativnim postupcima, međusobnim uvažavanjem i potporom odgojno-obrazovnu ustanovu čine „drugim domom“ za djecu, učenike, studente i djelatnike.
odgojno-obrazovni djelatnici ; odgojno-obrazovna ustanova ; organizacijska kultura
nije evidentirano
engleski
ORGANIZATIONAL CULTURE OF EDUCATIONAL INSTITUTIONS - NEW TERMINOLOGICAL PERSPECTIVE
nije evidentirano
organizational workers ; organizational institution ; organizational culture
nije evidentirano
Podaci o prilogu
1-2.
2021.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja/ Education Sciences and Perspectives
Brust Nemet, Maja ; Varga, Rahaela ; Mucić, Mia ; Nikičić, Igor
Osijek:
Podaci o skupu
Dani doktoranada 2021.: Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja
ostalo
10.09.2021-11.09.2021
Osijek, Hrvatska