Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

ORGANIZACIJSKA KULTURA ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE – NOVA TERMINOLOŠKA PERSPEKTIVA (CROSBI ID 718455)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Tokić Zec, Ružica ORGANIZACIJSKA KULTURA ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE – NOVA TERMINOLOŠKA PERSPEKTIVA // Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja/ Education Sciences and Perspectives / Brust Nemet, Maja ; Varga, Rahaela ; Mucić, Mia et al. (ur.). Osijek, 2021. str. 1-2

Podaci o odgovornosti

Tokić Zec, Ružica

hrvatski

ORGANIZACIJSKA KULTURA ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE – NOVA TERMINOLOŠKA PERSPEKTIVA

Suvremena odgojno-obrazovna ustanova nije samo mjesto stjecanja znanja i usvajanja novih činjenica, već i mjesto suživota različitih osoba. U pozitivnoj i otvorenoj organizacijskoj kulturi promjene se iniciraju iznutra, od strane samih odgojno-obrazovnih djelatnika što pridonosi općem zadovoljstvu dionika, većoj motiviranosti i stvaranju atmosfere prihvaćanja. Cameron i Quinn (2006) definiraju četiri dimenzije organizacijske kulture: klan kultura, ad hoc kultura, hijerarhijska kultura i tržišna kultura. Na temelju istraživanja (Tokić Zec, 2021) prema procjenama odgojno-obrazovnih djelatnika dolazi do spajanja dviju dimenzija organizacijske kulture u jednu te je konstruiran novi model organizacijske kulture odgojno-obrazovne ustanove kojega čine dvije dimenzije: strukturirano-obiteljska kultura i inovativno-poduzetnička kultura. U ukupnom uzorku ispitanika (N=715) na prvom mjestu se nalazi strukturirano-obiteljska kultura koju karakterizira: kolegijalnost, dogovor, obiteljska atmosfera, strukturiranost rada i jasna pravila. Iz istraživanja proizlazi i definicija organizacijske kulture odgojno-obrazovne ustanove koja se odnosi na nevidljive elemente koji se očituju u vidljivom ponašanju odgojno-obrazovnih djelatnika. To je organizacija svakodnevnog rada djelatnika koji su usmjereni zajedničkom cilju postavljenom na zajedničkoj viziji, misiji i vrijednostima ustanove te su motivirani za unaprjeđenje odgojno-obrazovnog procesa i ustanove. Organizacijsku kulturu odgojno-obrazovne ustanove određuju kvalitetni odnosi, kolegijalnost, povjerenje, timski rad, zajedničke aktivnosti, jasna pravila i ozračje sigurnosti. Odgojno-obrazovni su djelatnici „jedno biće“ koje kreativnim postupcima, međusobnim uvažavanjem i potporom odgojno-obrazovnu ustanovu čine „drugim domom“ za djecu, učenike, studente i djelatnike.

odgojno-obrazovni djelatnici ; odgojno-obrazovna ustanova ; organizacijska kultura

nije evidentirano

engleski

ORGANIZATIONAL CULTURE OF EDUCATIONAL INSTITUTIONS - NEW TERMINOLOGICAL PERSPECTIVE

nije evidentirano

organizational workers ; organizational institution ; organizational culture

nije evidentirano

Podaci o prilogu

1-2.

2021.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja/ Education Sciences and Perspectives

Brust Nemet, Maja ; Varga, Rahaela ; Mucić, Mia ; Nikičić, Igor

Osijek:

Podaci o skupu

Dani doktoranada 2021.: Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja

ostalo

10.09.2021-11.09.2021

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija