Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj glazbenog obrazovanja na socijalno- emocionalni razvoj djeteta (CROSBI ID 718426)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Ruškan, Sanja ; Nikolić, Lidija Utjecaj glazbenog obrazovanja na socijalno- emocionalni razvoj djeteta // MEĐUNARODNA ZNANSTVENA KONFERENCIJA 12. DANI OSNOVNIH ŠKOLA KRUG OD ZNANOSTI DO UČIONICE: Knjižica znanstvenih sažetaka / Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana et al. (ur.). Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021. str. 96-97

Podaci o odgovornosti

Ruškan, Sanja ; Nikolić, Lidija

hrvatski

Utjecaj glazbenog obrazovanja na socijalno- emocionalni razvoj djeteta

Holistički pristup razvoju djeteta podrazumijeva i njegov skladan socijalno-emocionalni razvoj. U radu se istražuje utjecaj glazbenog obrazovanja na socijalno-emocionalni razvoj djece predškolske i rane školske dobi. Kako bi se utvrdilo koji oblici, učestalost i trajanje glazbenog obrazovanja djece mogu pridonijeti razvoju njihovih socijalno- emocionalnih kompetencija, analizirana su eksperimentalna i kvazieksperimentalna istraživanja objavljena u posljednjem desetljeću. Rezultati analize potvrdili su pozitivan utjecaj glazbenog obrazovanja na socijalno-emocionalni razvoj djeteta. Glazbeno obrazovanje može pozitivno djelovati na samoregulaciju i prosocijalno ponašanje kod djece predškolske dobi. Kod djece rane školske dobi glazbeno obrazovanje može utjecati na razvoj samopoštovanja, samoučinkovitosti, akademskog samopoimanja, pozitivno doživljavanje socijalnih vidova školovanja, empatiju, prosocijalne vještine te na smanjenje agresivnog i problematičnog ponašanja. Međutim, različite metodologije analiziranih istraživanja otežavaju objašnjavanje rezultata te indukciju zaključaka u odnosu na oblik glazbenog obrazovanja, kao i na socijalno-emocionalne učinke koji su zabilježeni u pojedinim istraživanjima. Zajedničko svim analiziranim istraživanjima koja su pokazala pozitivne učinke na socijalno- emocionalnu domenu razvoja djeteta jest to što se glazbeno obrazovanje temeljilo na skupnim glazbenim aktivnostima. Iako je empirijsko istraživanje glazbenog obrazovanja i socijalno- emocionalnog razvoja vrlo složeno, te zbog toga još uvijek nije objašnjena priroda veze između tih dviju domena, rezultati ovoga istraživanja trebaju biti poticaj odgojiteljima i učiteljima za učestalijim i intenzivnijim skupnim glazbenim aktivnostima. Skupne glazbene aktivnosti omiljene su kod djece predškolske i rane školske dobi, a mogu poticati razvoj osobnih i socijalnih kompetencija kod djece te pridonijeti postizanju zajedništva u odgojnoj skupini.

glazbene aktivnosti ; skupno muziciranje ; socijalno-emocionalne kompetencije

nije evidentirano

engleski

The effect of music education on socioemotional development of the child

nije evidentirano

music activities ; playing music in a group ; socioemotional competencies

nije evidentirano

Podaci o prilogu

96-97.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

MEĐUNARODNA ZNANSTVENA KONFERENCIJA 12. DANI OSNOVNIH ŠKOLA KRUG OD ZNANOSTI DO UČIONICE: Knjižica znanstvenih sažetaka

Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, Mila

Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

Podaci o skupu

Međunarodna znanstvena konferencija 12. Dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice

predavanje

27.05.2021-28.05.2021

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Glazbena umjetnost, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija