Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvojna perspektiva poučavanja tradicijske glazbe (CROSBI ID 718423)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Škojo, Tihana ; Sesar, Marko Razvojna perspektiva poučavanja tradicijske glazbe // Didactic Challenges Book of Abstracts / Dubovicki, Snježana ; Huljev, Antonija (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 189-191

Podaci o odgovornosti

Škojo, Tihana ; Sesar, Marko

hrvatski

Razvojna perspektiva poučavanja tradicijske glazbe

Tradicijska je glazba u svom ishodištu neodvojiva od identiteta zajednice u kojoj je nastala, no suvremeni se čovjek – uslijed demografskih, ekonomskih, kulturalnih i drugih globalizacijskih promjena – sustavno odmicao od matičnih prostora i tako postupno udaljavao od temeljnog kulturnog identiteta. Upravo je to, među ostalim, izravno utjecalo na način prenošenja kulturne baštine, kao i na način senzibilizacije prema tradicijskim vrijednostima. Današnji učenici na tradicijsku glazbu, kao i na tradicijsku kulturu, gledaju kao na sadržaje za koje se sustavno smanjuju zanimanje i motivacija te njihovo poučavanje predstavlja velik izazov za kurikulum Glazbene kulture i glazbene pedagoge koji ga svakodnevno nastoje praktično oživotvoriti. Razvojnom se perspektivom poučavanja prvotno nastoji promijeniti način učenikova razmišljanja u smjeru značaja i potrebe za učenjem sadržaja tradicijske kulture, a potom se primjenom suvremenih nastavnih postupaka, utemeljenih na konstruktivističkoj orijentaciji prema učenju i poučavanju, učenike usmjerava na aktivno, kreativno učenje, razvijajući njihovu autonomiju i kritičko mišljenje. Kako bi se postavio okvir za buduće nastavno djelovanje, u radu se opisuje istraživanje koje je provedeno s ciljem ispitivanja stavova učenika petih i osmih razreda o učenju i poučavanju tradicijske glazbe u nastavi Glazbene kulture. Iako svi ispitanici ocjenjuju svoje preferencije prema tradicijskoj glazbi niskim srednjim vrijednostima, rezultati pokazuju i preferencijsku otvorenost učenika te pozitivnu povezanost sa svim aktivnim načinima poučavanja tradicijske glazbe i kulture. Na temelju rezultata istraživanja aktualizirana je potreba za značajnim promjenama u poučavanju tradicijske glazbe i kulture, inovacijama u nastavi Glazbene kulture koje će dovesti do repozicioniranja tradicije u životu mlade osobe kao važne osnove za izgradnju i očuvanje nacionalnog identiteta.

tradicijska glazba, kulturni identitet, tradicijske vrijednosti, nastava Glazbene kulture, poučavanje tradicijske glazbe

nije evidentirano

engleski

Developmental Perspective of Teaching Traditional Music

nije evidentirano

traditional music, cultural identity, traditional values, music education, teaching traditional music

nije evidentirano

Podaci o prilogu

189-191.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dubovicki, Snježana ; Huljev, Antonija

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-8371-02-8

Podaci o skupu

International Conference Didactic Challenges 4: Futures Studies in Education

predavanje

26.05.2022-27.05.2022

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Pedagogija