Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Futurološke metode kao dogradnja poučavanja povijesti (CROSBI ID 718398)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Hajdarović, Miljenko Futurološke metode kao dogradnja poučavanja povijesti // Book of Abstracts International Conference Didactic Challenges IV: Futures Studies in Education / Dubovicki, S. ; Huljev, A. (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 76-77

Podaci o odgovornosti

Hajdarović, Miljenko

hrvatski

Futurološke metode kao dogradnja poučavanja povijesti

Povijest kao školski predmet već se duže vremena suočava s temeljnim pitanjem kako organizirati predmet kako bi učenicima u suvremenom društvu poslužio kao predmet na koji se ne gleda kao na puko nizanje činjenica. Na poučavanje povijest dugo se vremena gledalo kao na vještinu pričanja povijesne priče kojom se oblikuje ponajprije nacionalni identitet pojedinca. Kao i u drugim posttranzicijskim društvima i u Hrvatskoj se tek od početka 21. stoljeća na povijest počelo gledati kao na priliku za razvoj kritičkoga promišljanja. Za prekid ustaljenih navika poučavanja i gledanja na povijest predmet treba nadograditi novim mogućnostima i mimo neizbježnoga procesa digitalizacije. Novim predmetnim kurikulumom u kojemu su odgojnoobrazovni ishodi taksonomijski organizirani nastoji se kroz podjelu na domene i tehničke koncepte podsticati poučavanje koje će voditi prema višim razinama kognitivnoga područja kao i prem a konceptualnom i metakognicijskom znanju. Premda je po prvi put oblikovan predmetni kurikulum on je nadalje preopterećen količinom sadržaja koji u najvećoj mjeri guše razvoj vještina i kreativnosti. Futurističke metode ili scenariji budućnosti do sada nis u korišteni u području društvenohumanističkih znanosti. U radu se predlaže dogradnja poučavanja povijesti korištenjem futurističkih metoda koje se prvo moraju predstaviti učiteljima kao sredstvo kojim se mogu smisleno oblikovati aktivnosti koje doprinose razvoju kritičkoga i kreativnoga mišljenja. Na taj se način za školski predmet Povijesti dodatno otvaraju mogućnosti međupredmetnoga i interdisciplinarnoga poučavanja.

futurističke metode, kreativnost, kritičko mišljenje, poučavanje povijesti, taksonomija

nije evidentirano

engleski

Future studies as an extension of history teaching

nije evidentirano

creativity, critical thinking, futures, history teaching, taxonomy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

76-77.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dubovicki, S. ; Huljev, A.

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-8371-02-8

Podaci o skupu

International Conference Didactic Challenges 4: Futures Studies in Education

predavanje

26.05.2022-27.05.2022

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Povijest