Futurološke metode kao dogradnja poučavanja povijesti (CROSBI ID 718398)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Hajdarović, Miljenko
hrvatski
Futurološke metode kao dogradnja poučavanja povijesti
Povijest kao školski predmet već se duže vremena suočava s temeljnim pitanjem kako organizirati predmet kako bi učenicima u suvremenom društvu poslužio kao predmet na koji se ne gleda kao na puko nizanje činjenica. Na poučavanje povijest dugo se vremena gledalo kao na vještinu pričanja povijesne priče kojom se oblikuje ponajprije nacionalni identitet pojedinca. Kao i u drugim posttranzicijskim društvima i u Hrvatskoj se tek od početka 21. stoljeća na povijest počelo gledati kao na priliku za razvoj kritičkoga promišljanja. Za prekid ustaljenih navika poučavanja i gledanja na povijest predmet treba nadograditi novim mogućnostima i mimo neizbježnoga procesa digitalizacije. Novim predmetnim kurikulumom u kojemu su odgojnoobrazovni ishodi taksonomijski organizirani nastoji se kroz podjelu na domene i tehničke koncepte podsticati poučavanje koje će voditi prema višim razinama kognitivnoga područja kao i prem a konceptualnom i metakognicijskom znanju. Premda je po prvi put oblikovan predmetni kurikulum on je nadalje preopterećen količinom sadržaja koji u najvećoj mjeri guše razvoj vještina i kreativnosti. Futurističke metode ili scenariji budućnosti do sada nis u korišteni u području društvenohumanističkih znanosti. U radu se predlaže dogradnja poučavanja povijesti korištenjem futurističkih metoda koje se prvo moraju predstaviti učiteljima kao sredstvo kojim se mogu smisleno oblikovati aktivnosti koje doprinose razvoju kritičkoga i kreativnoga mišljenja. Na taj se način za školski predmet Povijesti dodatno otvaraju mogućnosti međupredmetnoga i interdisciplinarnoga poučavanja.
futurističke metode, kreativnost, kritičko mišljenje, poučavanje povijesti, taksonomija
nije evidentirano
engleski
Future studies as an extension of history teaching
nije evidentirano
creativity, critical thinking, futures, history teaching, taxonomy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
76-77.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Dubovicki, S. ; Huljev, A.
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-8371-02-8
Podaci o skupu
International Conference Didactic Challenges 4: Futures Studies in Education
predavanje
26.05.2022-27.05.2022
Osijek, Hrvatska