Vizioniranje učitelja o vlastitoj ulozi u poticanju procesa učenja (CROSBI ID 718394)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Brust Nemet, Maja ; Ljubac Mec, Danijela ; Marić, Dušana
hrvatski
Vizioniranje učitelja o vlastitoj ulozi u poticanju procesa učenja
Cilj je rada dati teorijski prikaz o važnosti vizioniranja učitelja o vlastitoj ulozi u sukreiranju pozitivne kulture škole i poticajnoga ozračja za učenje. Vizioniranje učitelja o učenju i poučavanju kontinuiran je i cjeloživotan proces refleksije koji omogućava lakše prevladavanje prepreka. Učitelji s vizijom i filozofijom upravljanja razredom imaju svrhu i smjer djelovanja. Tijekom inicijalnoga i cjeloživotnoga profesionalnog razvoja učitelja nužno je osigurati holistički pogled koji uključuje osnaživanje i analiziranje profesionalnih vizija, kao i kontinuirano jačanje pedagoških i socijalnih kompetencija učitelja koje su neophodne za sukreiranje poticajnoga razrednog ozračja. Vizija je učitelja povezana s kulturom škole i vlastitim vrijednostima, a na razinu profesionalnosti, kolegijalnosti i samoodređenja mogu djelovati sami učitelji. Sukreiranjem se pozitivne kulture škole i razreda učenike potiče na pozitivan pristup i stav prema učenju, pri tome učenici kao intrinzično motivirani i aktivni kreatori učenja vide svrhu učenja, a učenje prepoznaju kao trajnu vrijednost. Globalni čimbenici utječu na promjene u poučavanju među različitim generacijama, stoga učitelji trebaju kontinuirano promišljati o viziji poučavanja i učinkovitosti različitih strategija učenja, upravljanja učenjem, emocijama, motivacijom i informacijama, kao i sukreiranjem poticajnoga okruženja za učenje. Implementacijom međupredmetnih tema, posebice Učiti kako učiti i Osobni i socijalni razvoj, u sve nastavne predmete, učitelji će omogućiti cjelovit razvoj djeteta, poticajno okruženje za učenje i pripremiti učenike za uspješno osobno i profesionalno funkcioniranje u svijetu brzih promjena.
kultura škole, učenje, poučavanje, profesionalne kompetencije učitelja, uloga učitelja
nije evidentirano
engleski
Teacher's visions regarding their own role in the promotion of the learning process
nije evidentirano
school culture, learning, professional competencies of teachers, the role of a teacher
nije evidentirano
Podaci o prilogu
49-50.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Međunarodna znanstvena konferencija DIDAKTIČKI IZAZOVI IV Futures Studies in Education- Knjiga sažetaka
Dubovicki, Snježana ; Huljev, Antonija
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-8371-02-8
Podaci o skupu
International Conference Didactic Challenges 4: Futures Studies in Education
predavanje
26.05.2022-27.05.2022
Osijek, Hrvatska