Kritičko vođenje: konceptualna analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 73169)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Buchberger, Iva
hrvatski
Kritičko vođenje: konceptualna analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja
Važnost bavljenja temom vođenja u odgoju i obrazovanju proizlazi iz određenja vođenja kao ključnog čimbenika učinkovitosti odgojno- obrazovnih institucija (specifično škola). Nalazi dosadašnjih istraživanja upućuju na zaključke o povezanosti određenih obilježja vođenja s nekim pokazateljima učinkovitosti škola te konačno većim postignućima učenika. Pritom se posebno naglašavaju obilježja vođenja koja se odnose na sudjelovanje i utjecaj različitih dionika (nastavnika, stručnih suradnika, učenika, roditelja i dr.), a ne isključivo ravnatelja, u aktivnostima vođenja (specifično donošenju odluka), i to u okruženju suradnje, otvorene komunikacije, konstruktivne rasprave i međusobnog uvažavanja. Kako bi se navedeno moglo kvalitetno empirijski istražiti, valja provesti konceptualnu analizu ključnog fenomena toga istraživanja. U tom istraživačkom kontekstu, svrha ovoga rada je konceptualizacija fenomena kritičkog vođenja odgojno-obrazovnih institucija uz prikaz konceptualne analize kao istraživačke metode pri izradi teorijskog okvira istraživanja. U radu se na osnovi predložene matrice konceptualne analize (koja sadrži smjernice primjene konceptualne analize) i analize dosadašnjih istraživanja kritičkog vođenja predlaže konceptualizacija kritičkog vođenja odgojno-obrazovnih institucija. Rezultat konceptualizacije kritičkog vođenja odgojno-obrazovnih institucija odnosi se na (a) prikaz i elaboraciju bitnih elemenata (obilježja) kritičkog vođenja i (b) klasifikaciju koncepta vođenja koja, uz izdvojene kriterije klasifikacije i tipove vođenja, sadrži i koncept kritičkog vođenja odgojno-obrazovnih institucija.
istraživačka metoda ; konceptualna analiza ; kritičko donošenje odluka ; kritičko vođenje ; matrica konceptualne analize
nije evidentirano
engleski
Critical Leadership: Conceptual Analysis in Educational Research
nije evidentirano
research method ; conceptual analysis ; critical decision making ; critical leadership ; conceptual analysis matrix
nije evidentirano
Podaci o prilogu
247-268.
objavljeno
Podaci o knjizi
U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju. Zbornik posvećen dr. sc. Branku Rafajcu, profesoru emeritusu
Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2021.
978-953-361-018-4