Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kritičko vođenje: konceptualna analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 73169)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Buchberger, Iva Kritičko vođenje: konceptualna analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja // U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju. Zbornik posvećen dr. sc. Branku Rafajcu, profesoru emeritusu / Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka (ur.). Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2021. str. 247-268

Podaci o odgovornosti

Buchberger, Iva

hrvatski

Kritičko vođenje: konceptualna analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja

Važnost bavljenja temom vođenja u odgoju i obrazovanju proizlazi iz određenja vođenja kao ključnog čimbenika učinkovitosti odgojno- obrazovnih institucija (specifično škola). Nalazi dosadašnjih istraživanja upućuju na zaključke o povezanosti određenih obilježja vođenja s nekim pokazateljima učinkovitosti škola te konačno većim postignućima učenika. Pritom se posebno naglašavaju obilježja vođenja koja se odnose na sudjelovanje i utjecaj različitih dionika (nastavnika, stručnih suradnika, učenika, roditelja i dr.), a ne isključivo ravnatelja, u aktivnostima vođenja (specifično donošenju odluka), i to u okruženju suradnje, otvorene komunikacije, konstruktivne rasprave i međusobnog uvažavanja. Kako bi se navedeno moglo kvalitetno empirijski istražiti, valja provesti konceptualnu analizu ključnog fenomena toga istraživanja. U tom istraživačkom kontekstu, svrha ovoga rada je konceptualizacija fenomena kritičkog vođenja odgojno-obrazovnih institucija uz prikaz konceptualne analize kao istraživačke metode pri izradi teorijskog okvira istraživanja. U radu se na osnovi predložene matrice konceptualne analize (koja sadrži smjernice primjene konceptualne analize) i analize dosadašnjih istraživanja kritičkog vođenja predlaže konceptualizacija kritičkog vođenja odgojno-obrazovnih institucija. Rezultat konceptualizacije kritičkog vođenja odgojno-obrazovnih institucija odnosi se na (a) prikaz i elaboraciju bitnih elemenata (obilježja) kritičkog vođenja i (b) klasifikaciju koncepta vođenja koja, uz izdvojene kriterije klasifikacije i tipove vođenja, sadrži i koncept kritičkog vođenja odgojno-obrazovnih institucija.

istraživačka metoda ; konceptualna analiza ; kritičko donošenje odluka ; kritičko vođenje ; matrica konceptualne analize

nije evidentirano

engleski

Critical Leadership: Conceptual Analysis in Educational Research

nije evidentirano

research method ; conceptual analysis ; critical decision making ; critical leadership ; conceptual analysis matrix

nije evidentirano

Podaci o prilogu

247-268.

objavljeno

Podaci o knjizi

U mreži paradigmi: pogled prema horizontu istraživanja u odgoju i obrazovanju. Zbornik posvećen dr. sc. Branku Rafajcu, profesoru emeritusu

Kovač, Vesna ; Rončević, Nena ; Gregorović Belaić, Zlatka

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

2021.

978-953-361-018-4

Povezanost rada

Pedagogija