Kolegijalno opažanje kao alat za usmjeravanje osobnog profesionalnog razvoja (CROSBI ID 310057)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Labak, Irena ; Sablić, Marija ; Škugor, Alma
hrvatski
Kolegijalno opažanje kao alat za usmjeravanje osobnog profesionalnog razvoja
Profesionalnim razvojem učitelji unaprjeđuju kvalitetu nastavnog procesa kako bi zadovoljili interese i potrebe učenika kao pojedinca u društvu brzih promjena. Cjeloviti profesionalni razvoj je proces koji podrazumijeva sve aktivnosti koje vode do promjena u znanjima i uvjerenjima učitelja, a koje posljedično vode do promjena u poučavanju i postignućima učenika. Uočavanjem promjena u poučavanju otvaraju se mogućnosti za nove aktivnosti koje pak izazivaju promjene u znanju učitelja i učenika. Cilj rada je raspraviti kolegijalno opažanje kao cjeloviti osobni profesionalni razvoj. U radu je opisano kako kolegijalno opažanje omogućava samoreflksiju kao osnovu u planiranju i usmjeravanju profesionalnog razvoja. U praksi se može upotpuniti vrednovanjem koje je neodvojivo od poučavanja te ga se može promatrati dijelom nastavnog ciklusa. Kolegijalno opažanje dobra je osnova za stvaranje profesionalnih zajednica učenja te pruža podršku učitelju u autonomiji planiranja kako poučavanja tako i osobnog profesionalnog razvoja.
nastavni ciklus ; poučavanje ; refleksija ; samoregulirano učenje ; učitelj
nije evidentirano
engleski
Peer observation of teaching as a tool to guide individual professional development
nije evidentirano
teaching cycle ; teaching ; reflection ; self-regulated learning ; teacher
nije evidentirano