Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Životno-praktične vještine učenika nižega sekundarnog obrazovanja (CROSBI ID 718137)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Doutlik, Karolina ; Maltar Okun, Tanja Životno-praktične vještine učenika nižega sekundarnog obrazovanja // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2, In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 76-77

Podaci o odgovornosti

Doutlik, Karolina ; Maltar Okun, Tanja

hrvatski

Životno-praktične vještine učenika nižega sekundarnog obrazovanja

Stjecanje životno-praktičnih vještina od iznimne je važnosti za budući život sadašnjih učenika. Nedvojbeno je da današnjeg učenika u Hrvatskoj trenutni odgojno-obrazovni sustav za to ne priprema dovoljno. Suvremene škole teže aktivnijem položaju svojih učenika, a samim time i zadovoljavanju njihovih kognitivnih, emocionalnih te motoričkih potreba. Ukidanje nekadašnjeg predmeta Domaćinstva, odnosno njegovih praktičnih tečajeva, doprinijelo je necjelovitom razvoju učenika te je u hrvatskim osnovnim školama i dalje naglasak na učenju glavom i nešto manje srcem, a ponajmanje na učenju rukama. Cilj navedene nastave bio je da učenici usvoje praktična znanja, vještine i navike u odijevanju, stanovanju i prehrani te samim time budu osposobljeni da aktivno primjenjuju naučeno u svakodnevnom životu. Cilj istraživanja je bio anketiranjem ispitati roditelje (N = 232) učenika viših razreda osnovne škole (7. i 8. razred) o životno-praktičnim vještinama koje posjeduju njihova djeca. Također je istraženo kakvi su stavovi roditelja o implementaciji nastavnog predmeta Domaćinstvo u osnovnoškolsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj. Rezultati istraživanja ukazuju na nedovoljno razvijene životno-praktične vještine učenika viših razreda osnovne škole, postojanje razlika u posjedovanju istih te sudjelovanju u kućanskim poslovima s obzirom na spol, nužnost uvođenja nastavnog predmeta u kojem bi učenici imali prilike usvajati praktična znanja koja su životno korisna, kao i pozitivne stavove roditelja o uvođenju nastavnog predmeta u kojem bi učenici navedeno i stjecali.

cjeloviti razvoj ; domaćinstvo ; praktična nastava

nije evidentirano

engleski

Practical life skills of lower secondary education students

nije evidentirano

holistic development ; Domestic Science ; practical classes

nije evidentirano

Podaci o prilogu

76-77.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2, In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević

Velički, Damir ; Dumančić, Mario

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija "Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2, In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević"

predavanje

20.05.2022-21.05.2022

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija