Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obrazovanje, profesionalni razvoj i podrška učiteljima - temeljne pretpostavke suzbijanja vršnjačkog nasilja (CROSBI ID 73107)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bilić, Vesna ; Dragoslavić, Marijana Obrazovanje, profesionalni razvoj i podrška učiteljima - temeljne pretpostavke suzbijanja vršnjačkog nasilja // Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno - znanstvena monografija / Višnjić-Jevtić, Adrijana (ur.). Čakovec: OMEP Hrvatska, 2022. str. 256-277

Podaci o odgovornosti

Bilić, Vesna ; Dragoslavić, Marijana

hrvatski

Obrazovanje, profesionalni razvoj i podrška učiteljima - temeljne pretpostavke suzbijanja vršnjačkog nasilja

Zdrav razvoj i školski uspjeh djece mogući su jedino u sigurnom školskom okružju stoga se očekuje da škole budu zone bez nasilja. U osiguravanju takvih uvjeta učitelji zasigurno imaju izrazito važnu ulogu pa bi trebali znati prepoznati i razumjeti različite oblike nasilja te pravovremeno, kompetentno i učinkovito na njih reagirati, a za to im je potrebna inicijalna priprema i kontinuirano usavršavanje. Cilj je ovoga rada ispitati zadovoljstvo učitelja njihovim obrazovanjem i stručnim usavršavanjem te suradnjom s kolegama, institucijama i roditeljima u radu na problemima vršnjačkoga nasilja. U istraživanju su sudjelovala 639 osnovnoškolska učitelja (Ž=569 i M=70) iz različitih makroregija Republike Hrvatske. Za prikupljanje podataka korištene su Skala edukacije i profesionalnog razvoja učitelja te Skala suradnje s kolegama, institucijama te roditeljima. Nakon provedenih analiza utvrđeno je kako su ispitani učitelji umjereno zadovoljni pripremom i stručnim usavršavanjima za rad na slučajevima vršnjačkoga nasilja u školi. Pri tome su mlađi učitelji zadovoljniji primarnom edukacijom, dok su stariji kolege zadovoljniji stručnim usavršavanjima organiziranima izvan škole. Kada je riječ o suradnji s kolegama, institucijama te roditeljima učitelji su najzadovoljniji suradnjom s ravnateljima i stručnim suradnicima, a suradnjom s različitim institucijama te roditeljima su uglavnom ili izrazito nezadovoljni. Dobiveni rezultati ukazuju na prijeku potrebu za kontinuiranom obukom te pripremom učitelja za rad na slučajevima vršnjačkoga nasilja jer se na taj način najučinkovitije može doprinijeti smanjivanju te negativne pojave u školama.

edukacija ; stručno usavršavanje ; suradnja ; učitelji ; vršnjačko nasilje

nije evidentirano

engleski

Education, professional development and support for teachers - basic preconditions for combating peer violence

nije evidentirano

cooperation ; education ; peer violence ; professional development ; teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

256-277.

objavljeno

Podaci o knjizi

Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno - znanstvena monografija

Višnjić-Jevtić, Adrijana

Čakovec: OMEP Hrvatska

2022.

978-953-57634-2-0

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija