Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Izazovi vođenja škola u pandemijskom i postpandemijskom vremenu: percepcija ravnatelja, učitelja i eksperata (CROSBI ID 73106)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bilić, Vesna ; Maras, Nevenka ; Dragoslavić, Marijana Izazovi vođenja škola u pandemijskom i postpandemijskom vremenu: percepcija ravnatelja, učitelja i eksperata // Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno - znanstvena monografija / Višnjić-Jevtić, Adrijana (ur.). Čakovec: OMEP Hrvatska, 2022. str. 237-255

Podaci o odgovornosti

Bilić, Vesna ; Maras, Nevenka ; Dragoslavić, Marijana

hrvatski

Izazovi vođenja škola u pandemijskom i postpandemijskom vremenu: percepcija ravnatelja, učitelja i eksperata

Tijekom pandemije izazvane koronavirusom, ravnatelji škola su se suočili s ranije neviđenim problemima, očekivanjima, pritiscima i odgovornostima. Cilj ovog kvalitativnog istraživanja je analizirati iskustva i izazove u vođenju škola tijekom pandemije te ukazati na moguće poticaje za promjene u radu ravnatelja u postpandemijskom vremenu. Kako bi se ovaj problem sagledao cjelovito u istraživanju su sudjelovali ravnatelji škola (N=6), učitelji (N=6) i eksperti (N=3), a za prikupljanje podataka korišten je polustrukturirani intervju. Rezultati pokazuju da su se administrativno-tehnički poslovi ravnatelja tijekom pandemije dodatno povećali. Bilo je potrebno uskladiti zahtjeve i upute MZO s organizacijom rada, osmisliti učinkovita rješenja za nabavku opreme koja nedostaje, održavanje higijene i zaštite zdravlja i sl. Ravnatelji su se pokušali prilagoditi novonastaloj situaciji kako bi zadovoljili potrebe učenika, učitelja i roditelja (situacijski pristup). Prakticirali su usmjeravajuća (pomaganje i motiviranje) i podržavajuća ponašanja (usmjerenost na odnose, izgradnju zajedništva, međusobno poštovanje i sl.). Realnost pandemijskih izazova stvorila je prilike za promjene u rada ravnatelja s mogućim implikacijama za vođenje škola u budućnost i težištem na suosjećajnom, autentičnom, participativnom i distributivnom vođenju. Zaključno se može reći da su se ravnatelji osnovnih škola uspješno nosili s različitim pandemijskim izazovima

COVID-19 ; ravnatelji ; stil vođenje ; škola

nije evidentirano

engleski

Challenges of school management in pandemic and postpandemic times: perceptions of principals, teachers and experts

nije evidentirano

COVID-19 ; principals ; leadership style ; school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

237-255.

objavljeno

Podaci o knjizi

Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno - znanstvena monografija

Višnjić-Jevtić, Adrijana

Čakovec: OMEP Hrvatska

2022.

978-953-57634-2-0

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija