Izazovi vođenja škola u pandemijskom i postpandemijskom vremenu: percepcija ravnatelja, učitelja i eksperata (CROSBI ID 73106)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bilić, Vesna ; Maras, Nevenka ; Dragoslavić, Marijana
hrvatski
Izazovi vođenja škola u pandemijskom i postpandemijskom vremenu: percepcija ravnatelja, učitelja i eksperata
Tijekom pandemije izazvane koronavirusom, ravnatelji škola su se suočili s ranije neviđenim problemima, očekivanjima, pritiscima i odgovornostima. Cilj ovog kvalitativnog istraživanja je analizirati iskustva i izazove u vođenju škola tijekom pandemije te ukazati na moguće poticaje za promjene u radu ravnatelja u postpandemijskom vremenu. Kako bi se ovaj problem sagledao cjelovito u istraživanju su sudjelovali ravnatelji škola (N=6), učitelji (N=6) i eksperti (N=3), a za prikupljanje podataka korišten je polustrukturirani intervju. Rezultati pokazuju da su se administrativno-tehnički poslovi ravnatelja tijekom pandemije dodatno povećali. Bilo je potrebno uskladiti zahtjeve i upute MZO s organizacijom rada, osmisliti učinkovita rješenja za nabavku opreme koja nedostaje, održavanje higijene i zaštite zdravlja i sl. Ravnatelji su se pokušali prilagoditi novonastaloj situaciji kako bi zadovoljili potrebe učenika, učitelja i roditelja (situacijski pristup). Prakticirali su usmjeravajuća (pomaganje i motiviranje) i podržavajuća ponašanja (usmjerenost na odnose, izgradnju zajedništva, međusobno poštovanje i sl.). Realnost pandemijskih izazova stvorila je prilike za promjene u rada ravnatelja s mogućim implikacijama za vođenje škola u budućnost i težištem na suosjećajnom, autentičnom, participativnom i distributivnom vođenju. Zaključno se može reći da su se ravnatelji osnovnih škola uspješno nosili s različitim pandemijskim izazovima
COVID-19 ; ravnatelji ; stil vođenje ; škola
nije evidentirano
engleski
Challenges of school management in pandemic and postpandemic times: perceptions of principals, teachers and experts
nije evidentirano
COVID-19 ; principals ; leadership style ; school
nije evidentirano
Podaci o prilogu
237-255.
objavljeno
Podaci o knjizi
Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno - znanstvena monografija
Višnjić-Jevtić, Adrijana
Čakovec: OMEP Hrvatska
2022.
978-953-57634-2-0