Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1194946

Izazovi vođenja škola u pandemijskom i postpandemijskom vremenu: percepcija ravnatelja, učitelja i eksperata


Bilić, Vesna; Maras, Nevenka; Dragoslavić, Marijana
Izazovi vođenja škola u pandemijskom i postpandemijskom vremenu: percepcija ravnatelja, učitelja i eksperata // Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno - znanstvena monografija / Višnjić-Jevtić, Adrijana (ur.).
Čakovec: OMEP, 2022. str. 237-255


CROSBI ID: 1194946 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izazovi vođenja škola u pandemijskom i postpandemijskom vremenu: percepcija ravnatelja, učitelja i eksperata
(Challenges of school management in pandemic and post-pandemic times: perceptions of principals, teachers and experts)

Autori
Bilić, Vesna ; Maras, Nevenka ; Dragoslavić, Marijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno - znanstvena monografija

Urednik/ci
Višnjić-Jevtić, Adrijana

Izdavač
OMEP

Grad
Čakovec

Godina
2022

Raspon stranica
237-255

ISBN
978-953-57634-2-0

Ključne riječi
COVID-19 ; ravnatelji ; stil vođenje ; škola
(COVID-19 ; principals ; leadership style ; school)

Sažetak
Tijekom pandemije izazvane koronavirusom, ravnatelji škola su se suočili s ranije neviđenim problemima, očekivanjima, pritiscima i odgovornostima. Cilj ovog kvalitativnog istraživanja je analizirati iskustva i izazove u vođenju škola tijekom pandemije te ukazati na moguće poticaje za promjene u radu ravnatelja u postpandemijskom vremenu. Kako bi se ovaj problem sagledao cjelovito u istraživanju su sudjelovali ravnatelji škola (N=6), učitelji (N=6) i eksperti (N=3), a za prikupljanje podataka korišten je polustrukturirani intervju. Rezultati pokazuju da su se administrativno-tehnički poslovi ravnatelja tijekom pandemije dodatno povećali. Bilo je potrebno uskladiti zahtjeve i upute MZO s organizacijom rada, osmisliti učinkovita rješenja za nabavku opreme koja nedostaje, održavanje higijene i zaštite zdravlja i sl. Ravnatelji su se pokušali prilagoditi novonastaloj situaciji kako bi zadovoljili potrebe učenika, učitelja i roditelja (situacijski pristup). Prakticirali su usmjeravajuća (pomaganje i motiviranje) i podržavajuća ponašanja (usmjerenost na odnose, izgradnju zajedništva, međusobno poštovanje i sl.). Realnost pandemijskih izazova stvorila je prilike za promjene u rada ravnatelja s mogućim implikacijama za vođenje škola u budućnost i težištem na suosjećajnom, autentičnom, participativnom i distributivnom vođenju. Zaključno se može reći da su se ravnatelji osnovnih škola uspješno nosili s različitim pandemijskim izazovima

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nevenka Maras (autor)

Avatar Url Marijana Dragoslavić (autor)

Avatar Url Vesna Bilić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Vesna; Maras, Nevenka; Dragoslavić, Marijana
Izazovi vođenja škola u pandemijskom i postpandemijskom vremenu: percepcija ravnatelja, učitelja i eksperata // Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno - znanstvena monografija / Višnjić-Jevtić, Adrijana (ur.).
Čakovec: OMEP, 2022. str. 237-255
Bilić, V., Maras, N. & Dragoslavić, M. (2022) Izazovi vođenja škola u pandemijskom i postpandemijskom vremenu: percepcija ravnatelja, učitelja i eksperata. U: Višnjić-Jevtić, A. (ur.) Promjene u RPOO-u – RPOO kao promjena: odgoj i obrazovanje kao odgovor na novo normalno - znanstvena monografija. Čakovec, OMEP, str. 237-255.
@inbook{inbook, author = {Bili\'{c}, Vesna and Maras, Nevenka and Dragoslavi\'{c}, Marijana}, editor = {Vi\v{s}nji\'{c}-Jevti\'{c}, A.}, year = {2022}, pages = {237-255}, keywords = {COVID-19, ravnatelji, stil vo\djenje, \v{s}kola}, isbn = {978-953-57634-2-0}, title = {Izazovi vo\djenja \v{s}kola u pandemijskom i postpandemijskom vremenu: percepcija ravnatelja, u\v{c}itelja i eksperata}, keyword = {COVID-19, ravnatelji, stil vo\djenje, \v{s}kola}, publisher = {OMEP}, publisherplace = {\v{C}akovec} }
@inbook{inbook, author = {Bili\'{c}, Vesna and Maras, Nevenka and Dragoslavi\'{c}, Marijana}, editor = {Vi\v{s}nji\'{c}-Jevti\'{c}, A.}, year = {2022}, pages = {237-255}, keywords = {COVID-19, principals, leadership style, school}, isbn = {978-953-57634-2-0}, title = {Challenges of school management in pandemic and post-pandemic times: perceptions of principals, teachers and experts}, keyword = {COVID-19, principals, leadership style, school}, publisher = {OMEP}, publisherplace = {\v{C}akovec} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font