Primjena multikodnog pristupa za odabir digitalnih alata u e-nastavi: primjeri iz inozemne viskoškolske prakse (CROSBI ID 791484)
Druge vrste radova | ostalo
Podaci o odgovornosti
Müller, Mirela
hrvatski
Primjena multikodnog pristupa za odabir digitalnih alata u e-nastavi: primjeri iz inozemne viskoškolske prakse
Danas se većina znanja stječe putem digitalnih medija. Nužan preduvjet za dobro poučavanje s digitalnim medijima je njihova didaktička smislena uklopljenost u konkretne nastavne procese. U skladu s tim, digitalni mediji služe kao didaktički alati za podršku različitim procesima poučavanja i učenja. Pandemija korone praktički je natjerala i nastavnike i studente da se bave virtualnom nastavom - posebice u području sveučilišne nastave. Pojam višestruko kodiranje (također višekodiranje ili višekodalnost) opisuje prisutnost različitih sustava simbola u mediju. Pod određenim uvjetima, paralelna uporaba nekoliko sustava simbola može povećati vjerojatnost razumijevanja i učenja. U gostujućem predavanju su istaknuti temeljni principi multikodnosti za odabir digitalnih alata i njihove smislene upotrebe. Uz pomoć SAMR-ov modela autora Puentedura, Roben (2006) ukazuje se na bitnost multikodnog pristupa za odabir digitalnog alata u e-nastavi gdje se ističe da stupanj samokontrole procesa e- učenja učenici mogu odrediti sami uz nastavničku pomoć putem zajedničkog odabira digitalnog alata. Za to je prije svega nužan interdisciplinarni pristup između semiotike medija, vizualne lingvistike, multimedijske didaktike i informacijsko-komunikacijskih znanosti.Autorica zaključuje da je bitno kombinirati sve principe multikodalnosti.
multikodni pristup, digitalni alati, e-nastava, istraživačke perspektive
Gostujuće online predavanje na Filozofskom fakultet u Osijeku (17.05.2022) uz sklopu kolegija Multimedijalno osposbljavanje na studiju pedagogije. https://www.ffos.unios.hr/predavanje-doc- dr-sc- mirele-muller/
engleski
Application of a multimodal approach to the selection of digital tools in e-learning: examples from foreign higher education practice
nije evidentirano
multimode approach, digital tools, e-learning, research perspectives
nije evidentirano
Podaci o izdanju
2022.
nije evidentirano
objavljeno