Izazovi pred istraživačkim metodologijama u vizualnoj komunikaciji (CROSBI ID 717983)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ježić, Trpimir Jeronim ; Mikota, Miroslav ; Pap, Klaudio
hrvatski
Izazovi pred istraživačkim metodologijama u vizualnoj komunikaciji
Grafičko je inženjerstvo zrela struka sa bogatim setom alata za kvantitativnu izmjeru i kontrolu kvalitete grafičkih reprodukcija, no kroz zadnjih se nekoliko desetljeća javila potreba za osmišljanjem novih alata koji bi ne samo pomagali u kontroli reprodukcije, već i u organizaciji i distribuciji grafički oblikovanih sadržaja. Kada se ulaskom u informacijsko doba pažnja preusmjerila sa pitanja upravljanja oblicima poruka (formati, materijali, obojenja, dosljednost prikaza, tehnologije oblikovanja i pripreme, ekonomične reprodukcije i sl.), na pitanja omogućavanja prenošenja informacijskih vrijednosti preko grafičkih proizvoda, brzo se pokazalo da ustaljene metode propitivanja valjanosti proizvoda, premda zadovoljavaju malen segment nužnih uvjeta za ostvarivanje uspješne komunikacije, ne mogu s nikakvim stupnjem pouzdanosti jamčiti konačan uspjeh, neovisno o sadržaju kojeg se oblikuje i reproducira. Tu procjenu su mogli donositi jedino dizajneri i tehnolozi na temelju iskustvom stečenih stručnih znanja. Danas je razvojem i dostupnošću informatičkih tehnologija grafička produkcija velikim dijelom prešla u ruke laika, a njihovi se proizvodi zajedno sa onim stručnima gomilaju u fizičkim i digitalnim arhivima, otkuda se i distribuiraju vođeni sustavima za preporuke sadržaja. Zbog plodnosti te produkcije, više nije moguće odluke o vrsti i pretpostavljenoj valjanosti sadržaja donositi ljudskim radom. U zadnja su se dva desetljeća razvili brojni mehanizmi potpomognutog oblikovanja, razvrstavanja i dohvaćanja sadržaja temeljenih na algoritmima dobivenim tehnikama strojnog učenja, a vođenih pretežno od strane statističara i informatičara, ali uspješnost tih algoritama ostaje upitna i privlači brojne društvene, znanstvene i zakonodavne kritike. Statistički su se pristupi pokazali onoliko korisnima koliko su stručno postavljeni pokusi kojima se uzorci za analizu prikupljaju. Rad će iznijeti pregled suvremenih pristupa provjeri kvalitete i informacijske vrijednosti grafičkih proizvoda, te iznijeti prijedloge kako na temelju uobičajenih grafičkih stručnih znanja osvijestiti mjesta dosadašnjih sputavanja te pristupiti problemima uzorkovanja s ciljem uspostavljanja temelja za razvoj algoritma koje bi se moglo iskreno nazvati informacijskim tehnologijama.
vizualna komunikacija, kontrola kvalitete, metodologija uzorkovanja, strojno učenje, računalni vid
nije evidentirano
engleski
Challenges in front of research methodologies in visual communication
nije evidentirano
visual communication, quality control, sampling methodology, machine learning, computer vision
nije evidentirano
Podaci o prilogu
47-47.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
PRINTING&DESIGN2022
Žiljak Gršić, Jana
Zagreb: FotoSoft (FS)
2718-3777
Podaci o skupu
Međunarodni znanstveni skup Tiskarstvo i dizajn 2022
predavanje
11.05.2022-12.05.2022
Zagreb, Hrvatska