Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Izazovi pred istraživačkim metodologijama u vizualnoj komunikaciji (CROSBI ID 717983)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Ježić, Trpimir Jeronim ; Mikota, Miroslav ; Pap, Klaudio Izazovi pred istraživačkim metodologijama u vizualnoj komunikaciji // PRINTING&DESIGN2022 / Žiljak Gršić, Jana (ur.). Zagreb: FotoSoft (FS), 2022. str. 47-47

Podaci o odgovornosti

Ježić, Trpimir Jeronim ; Mikota, Miroslav ; Pap, Klaudio

hrvatski

Izazovi pred istraživačkim metodologijama u vizualnoj komunikaciji

Grafičko je inženjerstvo zrela struka sa bogatim setom alata za kvantitativnu izmjeru i kontrolu kvalitete grafičkih reprodukcija, no kroz zadnjih se nekoliko desetljeća javila potreba za osmišljanjem novih alata koji bi ne samo pomagali u kontroli reprodukcije, već i u organizaciji i distribuciji grafički oblikovanih sadržaja. Kada se ulaskom u informacijsko doba pažnja preusmjerila sa pitanja upravljanja oblicima poruka (formati, materijali, obojenja, dosljednost prikaza, tehnologije oblikovanja i pripreme, ekonomične reprodukcije i sl.), na pitanja omogućavanja prenošenja informacijskih vrijednosti preko grafičkih proizvoda, brzo se pokazalo da ustaljene metode propitivanja valjanosti proizvoda, premda zadovoljavaju malen segment nužnih uvjeta za ostvarivanje uspješne komunikacije, ne mogu s nikakvim stupnjem pouzdanosti jamčiti konačan uspjeh, neovisno o sadržaju kojeg se oblikuje i reproducira. Tu procjenu su mogli donositi jedino dizajneri i tehnolozi na temelju iskustvom stečenih stručnih znanja. Danas je razvojem i dostupnošću informatičkih tehnologija grafička produkcija velikim dijelom prešla u ruke laika, a njihovi se proizvodi zajedno sa onim stručnima gomilaju u fizičkim i digitalnim arhivima, otkuda se i distribuiraju vođeni sustavima za preporuke sadržaja. Zbog plodnosti te produkcije, više nije moguće odluke o vrsti i pretpostavljenoj valjanosti sadržaja donositi ljudskim radom. U zadnja su se dva desetljeća razvili brojni mehanizmi potpomognutog oblikovanja, razvrstavanja i dohvaćanja sadržaja temeljenih na algoritmima dobivenim tehnikama strojnog učenja, a vođenih pretežno od strane statističara i informatičara, ali uspješnost tih algoritama ostaje upitna i privlači brojne društvene, znanstvene i zakonodavne kritike. Statistički su se pristupi pokazali onoliko korisnima koliko su stručno postavljeni pokusi kojima se uzorci za analizu prikupljaju. Rad će iznijeti pregled suvremenih pristupa provjeri kvalitete i informacijske vrijednosti grafičkih proizvoda, te iznijeti prijedloge kako na temelju uobičajenih grafičkih stručnih znanja osvijestiti mjesta dosadašnjih sputavanja te pristupiti problemima uzorkovanja s ciljem uspostavljanja temelja za razvoj algoritma koje bi se moglo iskreno nazvati informacijskim tehnologijama.

vizualna komunikacija, kontrola kvalitete, metodologija uzorkovanja, strojno učenje, računalni vid

nije evidentirano

engleski

Challenges in front of research methodologies in visual communication

nije evidentirano

visual communication, quality control, sampling methodology, machine learning, computer vision

nije evidentirano

Podaci o prilogu

47-47.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

PRINTING&DESIGN2022

Žiljak Gršić, Jana

Zagreb: FotoSoft (FS)

2718-3777

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni skup Tiskarstvo i dizajn 2022

predavanje

11.05.2022-12.05.2022

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Dizajn, Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne tehničke znanosti