Uloga odgajatelja u formiranju domske kulture (CROSBI ID 717828)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Zovko, Anita ; Guštin, Dijana
hrvatski
Uloga odgajatelja u formiranju domske kulture
Svi dionici učeničkog doma unapređenjem svojih profesionalnih kompetencija i zajedništva u učenju nastoje izgraditi specifičan identitet i kulturu učeničkog doma koji će u društvenom i stručnom okruženju biti prepoznatljiv po kvaliteti svoga rada. Jedan od važnijih dionika odgojno-obrazovnog procesa, nastalih promjena i aktualnosti te ravnotežu između kvalitete vlastite prakse i osobnog te profesionalnog razvoja je odgajatelj. Uloga odgajatelja ne može se svesti isključivo na informiranje o odgojnim problemima i pedagoškim spoznajama, nego se ona očituje i u nizu mnogobrojnih suptilnih interakcija i intervencija s učenikom. Neophodno je da odgajatelj uz profesionalna znanja, vještine, razvijene komunikacijske sposobnosti i kompetencije ima pozitivne ljudske osobine, da je pun razumijevanja, strpljivosti, podrške i empatije te da razvija učenikove stvaralačke sposobnosti. Drugim riječima, uspješan odgajatelj u učeničkom domu je pedagoški strog, dosljedan pun optimizma i vjere u učenika, a njegova uloga i njegovo vođenje kao stil rada je uvažavanje učenika kao subjekta odgojno-obrazovnog procesa što svakako utječe cjelokupnu kulturu učeničkog doma. Cilj je ovog rada je ispitati funkciju odgajatelja u formiranju domske kulture i njezinu dobrobit za kvalitetan razvoj učenika. Primjenom kvantitativnog istraživačkog pristupa temeljno je utvrditi stavove i percepciju ravnatelja, stručnih suradnika, odgajatelja i učenika te procjenu značajnosti uloge odgajatelja u formiranju domske kulture. Istraživanjem će se obuhvatiti uzorak od tri učenička doma (muški, ženski, mješoviti) s područja grada Zagreba čiji će se stavovi ispitati anketnim upitnikom, a rezultati biti obrazloženi u radu.
profesionalne kompetencije, kultura učeničkog doma, kvaliteta prakse
nije evidentirano
engleski
The Role of Educator in Creating Student Dorm Culture
nije evidentirano
professional competences, student dorm culture, quality of practice
nije evidentirano
Podaci o prilogu
111-125.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Vican, Dijana ; Karamatić-Brčić, Matilda
Zadar:
978-953-331-349-8
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096