Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Stavovi odgajatelja rane i predškolske dobi prema online stručnom usavršavanju (CROSBI ID 309547)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Celizić, Maja ; Zovko, Anita Stavovi odgajatelja rane i predškolske dobi prema online stručnom usavršavanju // Metodički obzori/Methodological horizons, 16 (2021), 2; 47-69

Podaci o odgovornosti

Celizić, Maja ; Zovko, Anita

hrvatski

Stavovi odgajatelja rane i predškolske dobi prema online stručnom usavršavanju

Online učenje globalno je rastući trend koji posebno dobiva na važnosti u vrijeme pandemije novog koronavirusa. Pandemija te zarazne bolesti izmijenila je kako životne navike tako i uobičajene modele kad je u pitanju stručno usavršavanje. Alternativa klasičnom obliku učenja/stručnog usavršavanja uživo postalo je online stručno usavršavanje. Osim toga, sve više do izražaja dolazi kako su tradicionalni modeli stručnog usavršavanja u raskoraku s potrebama suvremenog odgoja i obrazovanja te se u središte stavlja online učenje i posljedično tome posjedovanje i razvoj informacijsko-digitalnih kompetencija. Empirijski dio rada prikazuje rezultate istraživanja čija je svrha usporedba stavova odgojno-obrazovnih djelatnika grada Zagreba i odgojno-obrazovnih djelatnika u gradovima Zagrebačke županije prema online stručnom usavršavanju. Online anketno istraživanje provedeno je u 11 odgojno-obrazovnih ustanova rane i predškolske dobi, proporcionalno raspoređenih u gradu Zagrebu i tri grada Zagrebačke županije, ; Samoboru, Svetoj Nedelji i Velikoj Gorici. U istraživanju je sudjelovalo 80 ispitanika od kojih većina pokazuje pozitivan stav prema online stručnom usavršavanju što nas navodi na zaključak da je ono prepoznato kao suvremeni oblik stručnog usavršavanja. Odgajatelji pokazuju fleksibilnost, otvorenost i spremnost na promjenu te prilagodbu zahtjevima suvremenog društva. Kao pozitivne strane online stručnog usavršavanja navodi se fleksibilnost i praktičnost, a negativne se odnose na tehničke poteškoće. S obzirom na prosječnu razinu informatičkih vještina ukazuje se potreba za razvojem IKT kompetencija tijekom formalnog obrazovanja odgajatelja rane i predškolske dobi.

informacijsko-digitalna kompetencija, online učenje, online stručna usvršavanja

nije evidentirano

engleski

Early preschool teachers' attitudes towards online education

nije evidentirano

computer skills, online learning, online professional development

nije evidentirano

Podaci o izdanju

16 (2)

2021.

47-69

objavljeno

1846-1484

1848-8455

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice